Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In
medal_1st
Decavi-trofeeën 2020 : Innovatieprijs (gezondheid) voor Doctors Online by AXA, de medische online consultatiedienst.
MEER WETEN

Wat zijn de gedekte medische zorgen, niet verbonden aan een hospitalisatie of een zware ziekte?

Wat verstaan we onder ‘medische zorgen, niet verbonden aan een hospitalisatie of een zware ziekte’?

Het gaat over medische zorgen (ook ‘ambulante zorgen’ genaamd) die niet gemaakt zijn in het kader van een hospitalisatie of een zware ziekte. Het gaat bijvoorbeeld over kosten voor een bezoek aan de dokter of de tandarts, kosten voor geneesmiddelen, tandprothesen of brilglazen.

Deze kosten kunnen zich onverwachts voordoen en zijn meestal niet gedekt door andere verzekeringen. Op een jaar tijd, kunnen deze kosten oplopen tot een aanzienlijk bedrag. Weet u niet of u verzekerd bent voor dit type kosten? Bekijk uw dekkingen op MyAXA Healthcare.

Ik controleer mijn dekkingen

Welke medische kosten zijn gedekt door AXA?

De types medische zorgen die gedekt zijn door AXA hangen af van de verzekering. Hierbij enkele voorbeelden:

Tandzorgen

  • Kosten voor behandelingen en tandzorgen, zowel preventief als curatief (controlebezoeken, verwijdering van tandsteen, röntgenfoto, parodontologie …).
  • Orthodontiekosten (van de verzekerden die jonger zijn dan 25 jaar).
  • Kosten voor de volgende tandprothesen: uitneembare of vaste tandprothesen, implantaten, stifttanden, kronen en bruggen (beperkt tot één tegemoetkoming om de 5 jaar voor eenzelfde tand).

Optische zorgen

  • Kosten voor behandelingen en optische zorgen, zowel preventief als curatief met uitsluiting van kosten voor oogcorrecties (bijvoorbeeld laserbehandelingen).
  • Kosten voor brilglazen.
  • Montuurkosten, maximaal één keer om de 5 jaar.

Andere ambulante zorgen

  • Medische en paramedische erelonen (erelonen van een arts, diëtist, podoloog, logopedist, kinesitherapeut, fysiotherapeut, osteopaat, chiropractor, homeopaat, acupuncturist, psychoanalyticus en/of erelonen van een psycholoog).
  • Medische analyses en medische beeldvorming.
  • Medische protheses.
  • Orthopedische toestellen.
  • Geneesmiddelen (met inbegrip van homeopathische middelen).

Een overzicht van de andere medische kosten waarvoor u gedekt bent door uw gezondheidsverzekering van AXA vindt u op MyAXA Healthcare in de rubriek ‘detail van mijn dekkingen’.

Ik ontdek de lijst van de gedekte andere medische zorgen

Wilt u een terugbetaling aanvragen voor dit type medische kosten

Ontdek de te volgen stappen om een terugbetaling aan AXA te vragen.

Hoe een terugbetaling aanvragen voor uw medische kosten?

Wilt u een terugbetaling aanvragen voor medische kosten, niet verbonden aan een hospitalisatie of zware ziekte? Ontdek de te volgen stappen:

  1. Vraag een terugbetaling aan uw ziekenfonds

    Stuur alle documenten in het kader van uw medische kosten (voorschriften, getuigschriften voor verstrekte hulp) naar het ziekenfonds. Maak vooraf een kopie zodat u deze, nadien, naar AXA kan sturen.

  2. Controleer de terugbetalingsvoorwaarden

    Controleer of uw aanvraag tot terugbetaling beantwoordt aan de voorwaarden van uw gezondheidsverzekering. De tussenkomst van uw verzekering kan namelijk beperkt zijn voor bepaalde kosten, zowel in de tijd als op het vlak van bedrag. Bovendien kan een deel van de kosten ten laste van de verzekerde blijven.

    Ik controleer de terugbetalingsvoorwaarden
  3. Stuur ons al uw documenten in het kader van uw medische kosten om een aanvullende terugbetaling te ontvangen

    Eens u een antwoord van het ziekenfonds gekregen hebt, kunt u alle documenten in het kader van uw medische kosten verzamelen (kopie van de voorschriften en de medische kosten, evenals de terugbetalingsattesten van het ziekenfonds of hun antwoord bij een niet-tussenkomst) en ons opsturen via het platform MyAXA Healthcare

    Ik stuur mijn medische kosten naar AXA

Wilt u een terugbetaling aanvragen voor dit type medische kosten

Ontdek de te volgen stappen om een terugbetaling aan AXA te vragen.

Nuttige documenten

Download alle nuttige documenten (Medi-Assistancekaart, AssurPharma barcode en het andere digitale materiaal) op MyAXA Healthcare.

2020

DECAVI 2020 : 1 trofee voor de dienst Doctors Online by AXA

De DECAVI-Trofeeën belonen elk jaar de beste verzekeringsproducten in België of de bijhorende reclamecampagnes. De jury bestaat uit professionals uit de verzekeringswereld.

Dit jaar heeft onze online medische consultatiedienst, Doctors Online by AXA, de innovatietrofee (gezondheid) gewonnen.

Decavi Niet-Levensverzekeringstrofee 2020, op 30 april 2020 gepubliceerd in een persbericht op www.decavi.be voor de volgende categorie :

  • Innovatie - Gezondheid (12 deelnemende producten ) : Doctors Online by AXA

Deze dienst werd in zijn categorie tot de beste op de markt van het afgelopen jaar verkozen.

Een ongeval? Hulp nodig? AXA helpt je stap voor stap

  1. Bel AXA Assistance +32 (2) 550 05 55.
  2. Neem foto’s
  3. Doe de aangifte online of via jouw makelaar
  4. Volg jouw dossier op in MyAXA

Jouw makelaar helpt je graag verder

  • Vrijblijvend advies
  • Persoonlijk gesprek
  • Een offerte overhandigen

Altijd bij jou in de buurt

Untitled-2

Ontevreden?

Met eventuele klachten kan je terecht bij de dienst Customer Protection (Troonplein 1, 1000 Brussel of via ons contactformulier). Je ontvangt onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer waaronder jouw klacht is geregistreerd. Een beheerder wordt aan jou toegewezen en zorgt in alle neutraliteit voor je dossier.

Indien je niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kan je je richten tot de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel (www.ombudsman.as).