AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Akkoord Meer informatie
Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In

Welke zorgen zijn gedekt voor welke zware ziekten?

Wat is een zware ziekte?

De term ‘zware ziekte’ verwijst naar chronische en/of weinig voorkomende ziekten. De definitie van een ‘zware’ ziekte hangt vaak af van uw verzekering. U vindt de lijst van zware ziekten waarvoor u gedekt bent door uw gezondheidsverzekering van AXA terug op MyAXA Healthcare in de rubriek ‘details van mijn dekkingen’. Bekijk dit zeker eens.

Ik ontdek de lijst van zware ziekten

Welk type medische kosten is gedekt in geval van zware ziekte? ?

Zware ziekten brengen vaak zorgen met zich mee buiten het ziekenhuis: herhaaldelijke doktersbezoeken, regelmatige sessies bij de kinesitherapeut, … Omdat uw herstel veel belangrijker is dan deze kosten, kan u dankzij uw gezondheidsverzekering een bijkomende terugbetaling van uw ziekenfonds aanvragen. U vindt de lijst van medische zorgen waarvoor u gedekt bent door uw gezondheidsverzekering van AXA terug op MyAXA Healthcare in de rubriek ‘details van mijn dekkingen’. Bekijk dit zeker eens.

Ik ontdek de lijst van gedekte medische zorgen

Hebt u hulp nodig of hebt u een specifieke vraag?

Wij zijn hier om u te helpen. Gebruik het contactformulier van het platform MyAXA Healthcare of neem telefonisch contact op via +32 2 550 49 70.

Hoe een terugbetaling aanvragen voor medische kosten verbonden aan een zware ziekte?

  1. Breng AXA op de hoogte van uw ziekte

    Stuur uw medisch attest of het medisch rapport van de arts op via het platform MyAXA Healthcare.

    Ik download het in te vullen document
  2. Vraag een terugbetaling aan uw ziekenfonds

    Stuur alle documenten in het kader van uw medische kosten (voorschriften, getuigschriften voor verstrekte hulp) naar het ziekenfonds. Maak vooraf een kopie zodat u deze, nadien, naar AXA kan sturen.

  3. Stuur ons al uw documenten in het kader van uw medische kosten om een aanvullende terugbetaling te ontvangen

    Eens u een antwoord van het ziekenfonds gekregen hebt, kunt u alle documenten in het kader van uw medische kosten verzamelen (kopie van de voorschriften en de medische kosten, evenals de terugbetalingsattesten van het ziekenfonds of hun antwoord bij een niet-tussenkomst) en ons opsturen via het platform MyAXA Healthcare.

    Ik stuur mijn medische kosten naar AXA

Hebt u hulp nodig of hebt u een specifieke vraag?

Wij zijn hier om u te helpen. Gebruik het contactformulier van het platform MyAXA Healthcare of neem telefonisch contact op via +32 2 550 49 70.

Nuttige documenten

Download alle nuttige documenten (Medi-Assistancekaart, AssurPharma barcode en het andere digitale materiaal) op MyAXA Healthcare.

Een ongeval? Hulp nodig? AXA helpt je stap voor stap

  1. Bel AXA Assistance +32 (2) 550 05 55.
  2. Neem foto’s
  3. Doe de aangifte online of via jouw makelaar
  4. Volg jouw dossier op in MyAXA

Jouw makelaar helpt je graag verder

  • Vrijblijvend advies
  • Persoonlijk gesprek
  • Een offerte overhandigen

Altijd bij jou in de buurt

Untitled-2

Ontevreden?

Met eventuele klachten kan je terecht bij de dienst Customer Protection (Troonplein 1, 1000 Brussel of via ons contactformulier). Je ontvangt onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer waaronder jouw klacht is geregistreerd. Een beheerder wordt aan jou toegewezen en zorgt in alle neutraliteit voor je dossier.

Indien je niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kan je je richten tot de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel (www.ombudsman.as).