Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In

"Ik werk zo graag met u!"

Hieronder vindt u enkele tips:

luister

Het klinkt heel eenvoudig, maar het is de eerste stap in een goede relatie. Luister naar uw klant en bezorg hem precies wat hij gevraagd heeft. U kunt uiteraard advies of uw mening geven, maar wat uiteindelijk telt, is wat de klant gekozen heeft.

aanvaard veranderingen

Het gebeurt wel vaker dat uw klant van mening verandert en u vraagt om wijzigingen door te voeren in het oorspronkelijke project. De klant vraagt om iets te veranderen en wil betalen voor het extra werk? Aarzel niet en doe het gewoon. Laat een klant nooit voelen dat wat hij vraagt onmogelijk is en te veel inspanningen vergt. De beste manier om gewaardeerd te worden, is bescheiden blijven en hard werken.

lever op tijd of te vroeg:

Ook dat lijkt vanzelfsprekend. Toch kunen verschillende omstandigheden de werken vertragen of de plannen dwarsbomen. De oplossing? Overleg met de klant over de best mogelijke levertermijn en houd daarbij rekening met zo veel mogelijk factoren. Zodra de planning is opgesteld, zorgt u ervoor dat u nog voor de deadline klaar bent. Vroeger dan gepland opleveren aan een nieuwe klant is de beste manier om een uitstekende eerste indruk na te latenén u te onderscheiden van de concurrentie.

wees beschikbaar

Zorg ervoor dat u steeds snel of zelfs onmiddellijk antwoordt, ongeacht op welke manier de klant contact probeert op te nemen. U kunt zijn oproep beter beantwoorden en zeggen dat u op dat moment druk bezig bent en u hem zo snel mogelijk zult terugbellen, in plaats van niet op te nemen. Probeer ook om e-mails niet dagenlang ongelezen in uw mailbox te laten zitten …

communiceer

 Het toverwoord bij uitstek om waardering te krijgen van de klant. Stel uzelf in de plaats van de klant en spreek een taal die hij begrijpt. Uw kennis tentoonspreiden met technische vaktaal is heel mooi maar het dient tot niets. Zorg ervoor dat verwarring en onwetendheid niet de bovenhand krijgen en houd het eenvoudig en beknopt. Zo vermijdt u een pak problemen. Blijf ook contact houden met de klant tussen het moment waarop hij het contract heeft ondertekend en de levering. Houd hem op de hoogte van de vooruitgang van het project en laat hem voelen dat hij belangrijk is.

doe net dat tikkeltje meer

Budgetten en deadlines respecteren is vanzelfsprekend. Maar hoe maakt u echt indruk op de klant? Juist, door net dat ietsje meer te doen dan wat hij vraagt. Zorg er wel voor dat de kwaliteit er niet onder lijdt, want die blijft een absolute voorwaarde om uw klant tevreden te stellen!

wees de redder in nood

Een doeltreffende manier om het hart van uw klant te veroveren? Help hem uit de nood. Zo weet hij dat hij op u kan rekenen als het dringend is of bij tegenslagen. En dat is onbetaalbaar …