NL

Handleiding zware ziekten

Welke zorgen zijn gedekt voor welke zware ziekten?

Wat is een zware ziekte?

De term ‘zware ziekte’ verwijst naar chronische en/of weinig voorkomende ziekten. De definitie van een ‘zware’ ziekte hangt vaak af van uw verzekering. U vindt de lijst van zware ziekten waarvoor u gedekt bent door uw gezondheidsverzekering van AXA terug op MyAXA Healthcare in de rubriek ‘details van mijn dekkingen’. Bekijk dit zeker eens.

IK ONTDEK DE LIJST VAN ZWARE ZIEKTEN

Welk type medische kosten is gedekt in geval van zware ziekte?

Zware ziekten brengen vaak zorgen met zich mee buiten het ziekenhuis: herhaaldelijke doktersbezoeken, regelmatige sessies bij de kinesitherapeut, … Omdat uw herstel veel belangrijker is dan deze kosten, kan u dankzij uw gezondheidsverzekering een bijkomende terugbetaling van uw ziekenfonds aanvragen. U vindt de lijst van medische zorgen waarvoor u gedekt bent door uw gezondheidsverzekering van AXA terug op MyAXA Healthcare in de rubriek ‘details van mijn dekkingen’. Bekijk dit zeker eens.

IK ONTDEK DE LIJST VAN GEDEKTE MEDISCHE ZORGEN

Hebt u hulp nodig of hebt u een specifieke vraag?

Wij zijn hier om u te helpen. Gebruik het contactformulier van het platform MyAXA Healthcare of neem telefonisch contact op via +32 2 550 49 70.

Hoe een terugbetaling aanvragen voor medische kosten verbonden aan een zware ziekte?

  1. Breng AXA op de hoogte van uw ziekte

    Stuur uw medisch attest of het medisch rapport van de arts op via het platform MyAXA Healthcare.

    IK DOWNLOAD HET IN TE VULLEN DOCUMENT
  2. Vraag een terugbetaling aan uw ziekenfonds

    Stuur alle documenten in het kader van uw medische kosten (voorschriften, getuigschriften voor verstrekte hulp) naar het ziekenfonds. Maak vooraf een kopie zodat u deze, nadien, naar AXA kan sturen.
  3. Stuur ons al uw documenten in het kader van uw medische kosten om een aanvullende terugbetaling te ontvangen

    Eens u een antwoord van het ziekenfonds gekregen hebt, kunt u alle documenten in het kader van uw medische kosten verzamelen (kopie van de voorschriften en de medische kosten, evenals de terugbetalingsattesten van het ziekenfonds of hun antwoord bij een niet-tussenkomst) en ons opsturen via het platform MyAXA Healthcare.

    IK STUUR MIJN MEDISCHE KOSTEN NAAR AXA
  4. Hebt u hulp nodig of hebt u een specifieke vraag?

    Wij zijn hier om u te helpen. Gebruik het contactformulier van het platform MyAXA Healthcare of neem telefonisch contact op via +32 2 550 49 70.

Nuttige links

Nuttige documenten

Download alle nuttige documenten (Medi-Assistancekaart, AssurPharma barcode en het andere digitale materiaal) op MyAXA Healthcare.

Niet helemaal tevreden?

Samen op zoek naar een oplossing

Breng ons, bij voorkeur, op de hoogte via het online klachtformulier van Customer Protection.
Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.

VUL HET KLACHTFORMULIER IN

Of stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.

Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel of op www.ombudsman.as