Ga naar de hoofdinhoud

Woon­­verzekering

  • Ontdek je prijs en je dekkingen in 3 minuten
  • Teken vandaag in en je bent morgen al beschermd
  • Schade of vragen? Je makelaar staat voor je klaar

Stel de Brandverzekering samen die écht bij je past

Woon je in een huis? Een appartement? Ben je eigenaar of (mede-)huurder?

Onze Woonverzekering heeft dekkingen op jouw maat,
aangepast aan jouw noden en budget.

 

Je Brandverzekering dekt je voor

    Basisdekkingen

  • Brand, storm, …
  • Water- of elektriciteitsschade
  • Breken en barsten van glas, vandalisme
  • 24/7 bijstand
  • ...

    Breid je bescherming verder uit met deze betalende opties

  • Diefstal
  • Terras & tuin
  • Zwembad (via je makelaar)
  • ...

Meer details op maat van jouw situatie

Hoe online intekenen?

In slechts 3 stappen. En als je wil, zorgen wij voor de opzeg van je huidige verzekering.
  1. Bereken je prijs

    Geef wat basisinfo en bereken je prijs in 5 minuten. 

  2. Op maat: kies zelf wat je wil verzekeren 

    Voeg opties toe aan je basisdekking en betaal enkel voor wat je nodig hebt.

  3. Bevestig en betaal

    Kijk alles na, bevestig en betaal online. Je ontvangt je contract meteen via e-mail en kan dan vanaf de volgende dag verzekerd zijn.

Je makelaar staat altijd aan je zijde 

Je makelaar staat altijd aan je zijde

  • Met vrijblijvend en persoonlijk advies
  • Opmaken van een offerte
  • Hulp met kennis van zaken
  • Ook bij jou in de buurt
Contacteer me
 

Een verzekering voor jouw alternatieve woning

Of je nu in een tiny house, stacaravan, containerwoning, joert of chalet woont, bij AXA houden wij wel van originaliteit. Daarom bieden wij jou dezelfde dekkingen aan als voor een klassieke woning.

meer info

vrouw op een zelfgemaakte sofa die gitaar speelt en uitkijkt naar buiten in een alternatieve woning (tiny house)

Ook voor je auto zit je goed bij ons

Kies wat je wil verzekeren en betaal enkel voor wat je nodig hebt.

GENIET NU VAN ONZE AANBIEDINGEN

Nog vragen?

Om je schadegeval aan te geven, neem je contact op met je makelaar en bezorg je hem:

  • zo veel mogelijk informatie over het schadegeval en wat je hebt meegemaakt  
  • duidelijke foto’s van je schade en facturen of bewijzen van de dringende maatregelen die je hebt genomen (opkuis, …) 
  • een gedetailleerde omschrijving van de schade
  • een inventaris van de beschadigde goederen (probeer zo veel mogelijk details te geven: merk, model, …)
  • het nummer van je bankrekening
  • indien mogelijk, aankoopbewijzen van beschadigde goederen (originele facturen, garantiebewijzen of foto’s)
  • Vraag een vakman jou een bestek voor de herstellingen op te maken.  

Probeer ons een zo volledig mogelijke schade-aangifte te bezorgen zodat wij je nadien geen bijkomende informatie meer hoeven te vragen en je dossier kunnen verwerken.

In Vlaanderen en Wallonië (voorlopig nog niet in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) ben je verplicht je huurdersaansprakelijkheid te verzekeren. Je moet je gehuurde woonst dan ook verzekeren voor brand en waterschade. Logisch want je kan verantwoordelijk worden gehouden voor schade die je veroorzaakt aan de woning die je huurt (je schuld wordt verondersteld) en aan de eigendommen van je buren, bijvoorbeeld bij brand of waterschade. 

Je bent wettelijk verplicht je woning te voorzien van de nodige rookmelders.
Ben je eigenaar, dan ga je zelf aan de slag. Ben je huurder? Dan is je huisbaas verplicht deze aan te kopen en te installeren. Jij, als huurder, bent dan wel nog verantwoordelijk voor het onderhoud ervan.

Als je huisbaas een clausule ‘afstand van verhaal’ heeft toegevoegd aan je huurcontract, wil dat zeggen dat hij een brandverzekering voor je woning heeft afgesloten én jij niet hoeft te betalen voor de schade die je zou veroorzaken aan het gehuurde pand.
Wel even opletten want deze clausule biedt nooit dekking bij schade aan je persoonlijke spullen, je meubels, … en dekt niet altijd de schade die je veroorzaakt aan de woning van je buur. Het is dus nog altijd veiliger om een woonverzekering te nemen voor je inboedel en voor je huurdersaansprakelijkheid tegenover derden.

Ben je gehecht aan je huis maar ook bijvoorbeeld aan je kunstcollectie en andere kostbare voorwerpen? Voor de verzekering van exclusieve woningen met een uitzonderlijke inboedel kan je beroep doen op de deskundigheid van onze partner Jean Verheyen.
Interesse? Praat erover met je makelaar en neem zeker een kijkje op hun website.

Interessant voor jou

/5

EKOMI

Benieuwd hoe tevreden onze klanten zijn over het afsluiten van hun Woonverzekering

Feedback van onze klanten wordt verzameld door eKomi, een onafhankelijk bedrijf gespecialiseerd in klantenbeoordelingen die de eerlijkheid en oprechtheid van deze beoordelingen garandeert. Lees hier alle ervaringen van onze klanten over het online afsluiten van een nieuw contract. Zo krijg je de beste en meest eerlijke indruk over hun tevredenheid.

Wonen

Woon- of brandverzekering: wat moet je echt weten?

Verhuis je binnenkort naar een nieuwe woning? Wees dan voorbereid en ontdek alle voordelen en verplichtingen van een woon- en brandverzekering bij AXA.

Wonen

Afstand van verhaal: wat wil dat zeggen?

'Afstand van wat?' Uw huurcontract bevat een clausule voor afstand van verhaal. Wat betekent deze vreemde term? Hebt u daar baat bij? Wij leggen u alles uit!

Wonen

Zijn rookmelders in huurwoningen verplicht voor brandverzekering?

In België zijn een of meerdere rookmelders of branddetectors in je woning, huurwoning of sociale woning verplicht. De wet in ons land omtrent (het plaatsen van) rookmelders verschilt echter per gewest.

Wonen

Hoe stormschade voorkomen of beperken ?

Is er een storm aan de gang of op komst? Hier vindt u onze handige lijst van welke acties u voor, tijdens en na een storm kan ondernemen.

woningverzekering

Je alternatieve woning verzekeren 

Je alternatieve woning verzekeren is geen overbodige luxe. Bescherm je huis tegen diefstal of stormen en ontdek 5 redenen om je atypische woning te verzekeren.

MyAXA Fidelity

Wil je lid worden van ons getrouwheidsprogramma?

MyAXA Fidelity, aangeboden door je makelaar en AXA, beloont, beschermt en adviseert je elke dag dankzij een heel pak voordelen. Je kan lid worden als je 3 smileys hebt. Meer weten? Contacteer snel je makelaar.

Een verwittigd klant is er twee waard.

Lees dus zeker wat je moet weten voor je bij ons een Woningverzekering afsluit.

Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De belangrijkste voorbeelden voor dit verzekeringsproduct:

  • uitgesloten is een opzettelijk schadegeval, door jou veroorzaakt of waaraan je medeplichtig bent
  • bij waterschade komen wij niet tussen voor schade door condensatie
  • bij schade aan onroerende goederen mag je woning niet langer dan 180 dagen onbewoond geweest zijn
  • in de optie Diefstal worden bepaalde plafonds toegepast (een globaal grensbedrag of per voorwerp, voor diefstal van juwelen en waarden, diefstal in garages, bijgebouwen, studentenverblijven, …). Het is verplicht om jouw alternatieve woning uit te rusten met veiligheidssloten (bijv. een dubbel slot met een cilinder- of pompmechanisme, een veiligheidsgrendel als aanvulling op het sluitingssysteem voor schuifdeuren ...).
  • ...

Alle details kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiche.

Lees deze zeker na vóór de ondertekening van je contract.

Comfort Thuis Flex werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij. Dit product is onderworpen aan het Belgisch recht en heeft een duurtijd van 1 jaar met een mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging. Hierbij ook de segmentatiecriteria.

Niet helemaal tevreden?

Samen op zoek naar een oplossing

NEEM CONTACT OP

Heb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.

Vul het klachtenformulier in 

Of stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.


Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel.