AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Akkoord Meer informatie
Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In

AXA wil zijn dienstverlening aan overheidsorganisaties permanent verbeteren en zorgen voor een snellere hervatting van hun activiteit na een schadegeval. "We hebben geïnvesteerd in de regeling van schade aan goederen van overheidsinstellingen en de inzet van een toegewijd team, vertelt Vicky Dricot, verantwoordelijke van de cel Schade ‘Promium’ bij AXA Belgium: "Wanneer een schadegeval oploopt tot maximum € 15.000 en er geen andere aansprakelijke persoon bij betrokken is, worden pasklare oplossingen voorgesteld, of zelfs de organisatie van de herstelling zelf. Dat is zo voor brandschade, maar ook in geval van vandalisme, elektrisch risico, waterschade of storm.

Wat is de toegevoegde waarden van deze nieuwe service?

  • Eenvoud: de nieuwe oplossingen worden hoofdzakelijk op afstand beheerd zonder dat een expert zich moet verplaatsen.
  • Gepersonaliseerd: de AXA-adviseur stelt u de oplossing voor die het best is aangepast aan uw situatie en valideert ze samen met u.
  • Snelheid: dankzij onze pragmatische oplossingen is een terugkeer naar een normale situatie mogelijk binnen 10 dagen.

De herstelling georganiseerd door AXA, zeer gewaardeerd door de gemeenten

"Al heel snel hebben we vastgesteld dat onze klanten enthousiast zijn over de werkwijze van de vergoeding 'in natura': de werken worden onmiddellijk ten laste genomen door een netwerk van onafhankelijke dienstverleners, zonder te moeten wachten op een kostenraming of een hersteller te moeten zoeken. Op die manier moeten ze geen budgetten vragen om het bedrag van de werken voor te schieten en openbare aanbestedingen te moeten toepassen om de nodige werken uit te voeren.

Als je geen hersteller meer moet zoeken, dat is gemakkelijker!

Alfons De Brabander uit Oost-Vlaanderen: "Ik waardeer het inderdaad dat AXA de reparatie van de schade op zich neemt. Je hoeft ook geen schatting te maken, het is veel eenvoudiger. We werden gecontacteerd door de expert en hij kwam naar de site. »

Aan dat schadegeval heb ik goede herinneringen!

De verantwoordelijke van de verzekeringen van het OCMW van Eghezée vertrouwt ons toe: "18 maanden geleden was er een overstroming. Er werd een hersteller aangesteld, de expert is snel gekomen en het schadegeval werd binnen een redelijke termijn beheerd van A tot Z. De schade werd zonder enige kosten voor onze instelling hersteld. Het feit dat er voor alles gezorgd wordt, dat er niets moet worden terugbetaald, is echt gemakkelijk. Wij moesten ons nergens zorgen om maken. "

Beheer op afstand voor steeds snellere interventies...

Het gebruik van video-expertises vanaf de smartphone van de klant en de mogelijkheid om een voorschot te storten zonder te wachten op de expertise versnellen de hervatting.

"Sinds de lancering begin 2018 stellen we vast dat we in ongeveer 30 % van de dossiers die aan de dienst Promium worden toevertrouwd, vergoeden zonder expertise. 8 % van onze klanten heeft al gekozen voor vergoeding in natura en bijna 29 % kiest voor cashbetaling", voegt Vicky Dricot eraan toe.

9 keer sneller dan een klassiek schadedossier

"Een eerste oplossing in 5 dagen, de herstelling en/of de sluiting van het dossier binnen de 10 dagen: dat is onze ambitie. We willen onze klant begeleiden zodat hij zo snel mogelijk terug naar een normale situatie kan. Het hele team zet zich daarvoor in en de resultaten worden regelmatig gecontroleerd", besluit Vicky Dricot.

Vragen?

Neem contact met ons team Publieke Sector.

Contacteer ons