Ga naar de hoofdinhoud

Isabel Wachters

  • Getrouwd, mama van Stella en Cesar
  • Empathische teamplayer (dat hoor je meteen al aan haar stem)
  • Kan pas aan haar (tele)werkdag beginnen als ze een luchtje is gaan scheppen

Studeerde rechten aan de KUL en ging in 2002 bij AXA aan de slag met een stage bij de dienst BA onderschrijving. Wou eigenlijk advocate worden en kon zich niet voorstellen dat ze lange tijd bij een verzekeraar, laat staan bij dezelfde werkgever, zou werken! Maar AXA is een groot bedrijf en Isabel krijgt meerdere keren de kans om intern van functie te veranderen. Zo gaat ze vrij snel aan de slag bij de commerciële dienst, in die tijd nog exclusief voorbehouden voor mannen met veel ervaring. Sinds enkele jaren werkt ze als accountmanager voor de publieke sector: wat haar bijzonder aanspreekt in die job zijn de rechtstreekse contacten met de klant en de onderhandelingen.

“Je leeft maar één keer. Geniet van de eenvoudige dingen in het leven, een goed boek met een kopje koffie erbij, een compliment, een zonsopgang...”

7 vragen aan Isabel

Hoe ziet een klassieke dag er voor jou uit?

"S morgens is alles nog heerlijk rustig. Daarom sta ik graag vroeg op. Voor ik begin te werken, wandel ik even door de tuin. Ik drink een koffietje en luister naar de radio. Als ik thuis ben, dan werk ik in de woonkamer. Tijdens mijn werkdag heb ik online vergaderingen met mijn klanten en bespreek ik met de interne diensten de schadegevallen of andere lopende dossiers. Sommige dagen ga ik op klantenbezoek; ik zorg ervoor om op regelmatige basis mijn bezoeken in te plannen. Als ik thuis werk, ga ik 's middags vaak wandelen of lopen met vriendinnen."

Wat maakt AXA volgens jou zo anders dan andere verzekeraars?

"Ik heb het geluk om in een kleiner maar zeer toegewijd team te mogen werken waar we allemaal zeer gemotiveerd zijn, net als onze collega's van de interne diensten. We willen zorgen voor vooruitgang. In een groot bedrijf als AXA zijn wij in zekere zin het kleine broertje en dat is leuk. Zo kan ik naast het commerciële aspect ook een deel marketing voor mijn rekening nemen."

Wat vinden je collega's van jou?

"Ik ben een teamspeler. Ik vind het belangrijk dat we allemaal samen voor gaan, ik zou niet anders kunnen werken. Ook de sfeer moet goed zitten: samen kunnen lachen vind ik belangrijk. Langs de andere kant besef ik dat ik soms ook dominant en ongeduldig kan zijn."

Je hebt plots een uur extra tijd, wat doe je?

"Ik kies voor me-time: lezen, een muziekje opzetten of naar het nieuws luisteren. Of ik ga wandelen met mijn vriendinnen, de ideale manier om te onthaasten."

Welke rol moet een verzekeraar volgens jou vervullen?

"Ervoor zorgen dat onze klanten zich veilig voelen. Dat ze gerust mogen zijn dat als er iets gebeurt, wij hen op een professionele, maar ook menselijke manier, zullen helpen."

Wat is je grootste passie?

"Tijd doorbrengen met mijn gezin en de wereld ontdekken. Ik ben verliefd geworden op Kroatië, maar ik heb ook al Colombia, Rusland en Cuba verkend..."

Hoe zie je jouw relatie met je klanten van de publieke sector?

"Ik ben er om hen te begeleiden. AXA is een groot bedrijf, dus is het voor klanten niet altijd gemakkelijk er hun weg te vinden. Ik probeer ervoor te zorgen dat mijn klanten zich op hun gemak voelen. En dat ze een naam op ons gezicht kunnen plakken."