Ga naar de hoofdinhoud
Axa Verzekeringen, homepagina
Klantenzone

Julie Bauthier

  • Liefde voor de mens en dingen die goed gedaan zijn
  • Een kritische geest
  • Humor als troef

Nadat ze afstudeerde als licentiaat rechten begint Julie als notarisklerk en nadien als interimjurist bij een makelaarsbureau. Ondertussen blijft ze zoeken naar werk en gaat ze bij AXA solliciteren voor een functie als jurist, de maatschappij biedt haar echter een commerciële functie aan. Ze aanvaardt de job, eerst met het idee om een vak te leren en ervaring op te doen. Na 14 jaar zit ze er nog steeds. Binnen het team van de openbare sector heeft Julie haar ding gevonden.

“Duidelijkheid, vertrouwen en respect. Dat is wat mij leidt in de relatie met mijn klanten en met mijn collega’s.”

Zeven vragen aan Julie

Waarin ben jij uniek?

"Dat zijn we allemaal en tegelijk doen we veel dezelfde dingen. Maar waar ik misschien in verschil, is mijn onmetelijke nood aan rechtvaardigheid en eerlijkheid. Ik wil dat de dingen aansluiten bij de realiteit, bij de waarheid.

Ik ben mij ervan bewust dat ik veeleisend ben maar ik zorg voor mezelf! Dat is mijn perfectionistische kant.

Ik heb ook een grote liefde voor het menselijke: een grapje uithalen, iemand kunnen helpen en mijn dag is goed begonnen..."

Waarom de openbare sector?

"Ik geniet van het objectieve aspect van overheidsopdrachten, we realiseren onze klanten op een eerlijke manier. Met het lastenboek weten we precies aan welke noden en verwachtingen we moeten beantwoorden, op welke criteria we zullen worden beoordeeld ..." Bovendien draag ik graag op mijn manier bij aan de dienstverlening die de besturen aan de gemeenschap verlenen, om hen zoveel mogelijk gemoedsrust te brengen."

Heb je een passie?

"Ja, zonder twijfel de natuur en dieren. Ik kan niet zonder, ze helpen mij te herbronnen. De natuur is mijn uitlaatklep tegen stress en dieren zijn een bron van onvoorwaardelijke liefde."

Waarin verschilt AXA van een andere verzekeraar?

"Dat is moeilijk te zeggen, ik ben ervan overtuigd dat iedere verzekeraar zijn best doet. Wat ik zou willen benadrukken is een van onze waarden: Customer First. Het is belangrijk dat we bij de interne diensten allemaal die reflex voelen om onze klanten tevreden te stellen, we praten daar regelmatig onderling over.

Bovendien is innovatie in deze tijden van digitalisering en maatschappelijke veranderingen een uitdaging die we moeten aangaan om te evolueren. Een grote groep als AXA heeft daartoe de capaciteiten. Ik werk ook met plezier mee aan de IT-ontwikkelingen, een service die zeer nuttig is voor onze klanten."

Hoe omschrijf jij je belangrijkste verantwoordelijkheden ten dienste van de openbare sector?

"Veel overheidsopdrachten komen gelijktijdig binnen. De offertes op maat, die voldoen aan de lastenboeken op tijd indienen, dat is de basis.

Daarnaast maakt ook de dagelijkse begeleiding deel uit van mijn opdracht: mijn klanten ondersteunen bij kleine ongemakken en bij grote schadegevallen zodat ze zich nooit alleen voelen. Ik vertegenwoordig hen intern: alles moet vlot en goed gecoördineerd verlopen om praktische oplossingen te vinden die voor iedereen geschikt zijn."

Wat drijft jou in jouw werkdagen?

"De relaties met mijn klanten, mijn collega's en de efficiëntie in mijn opdracht. Lachen, genieten van de kleine dingen des levens."

Als je iets in de wereld zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?

"Ik zou alle vormen van geweld verbannen. Ik ben erg gevoelig. Ik kan er niet tegen om een levend wezen, welk dan ook, te zien worstelen met pijn."