Ga naar de hoofdinhoud
Axa Verzekeringen, homepagina
Klantenzone

Peter Verleysen

  • 50 jaar, een evenwichtig gezin, met Tess als vertrouweling tijdens de ochtendwandelingen
  • Een passie voor de publieke sector en zijn klanten
  • Man van zijn woord en overtuiging maar flexibel

Peter begon bij Marsh als manager op de dienst burgerlijke aansprakelijkheid en industriële ongevallen. Bij Winterthur werd hij accountmanager. AXA, die het bedrijf 8 jaar later overnam, bood hem een job aan als corporate accountmanager. In 2016 werd het Public Sector plan van AXA uitgebreid. Daar ontdekte Peter zijn passie. Het commerciële team verdubbelde reeds, en hij werd opgeroepen om het te leiden.

“De echte drijfveer van een account manager : dat zijn klant voelt dat hij een toegevoegde waarde betekent voor zijn werk.”

7 vragen aan Peter

Wat bevalt jou aan AXA ?

"Ik voel me thuis, een bedrijf dat me kent, mijn werk waardeert, ons zo vertrouwt dat het ons de vrijheid geeft om ons werk te doen zoals wij dat willen. Het domein verzekeringen is veel gevarieerder dan men zou denken: ons beroep vereist niet alleen een grote kennis van zaken, maar heeft ook raakvlakken met verschillende gebieden, zoals analyse, statistiek, actuariaat, juridisch werk… het is spannend !"

"Maar algemener, bij AXA, respecteer ik ook de verantwoordelijke ondernemerskant van de organisatie, die naast het beheer van een schadegeval, ook zijn plaats in de maatschappij inneemt."

Wat zou je doen moest je de autoriteit hebben om iets te veranderen in de samenleving ?

"Een betere verdeling tussen allen, een grotere gelijkheid van kansen die ik op mijn niveau niet kan oplossen. Ik ken niemand die het kan, maar het is iets dat me droevig maakt."

Waarom sta je elke ochtend op ?

"Ik ben een vroege vogel, dus elke ochtend sta ik op om te kijken wie al wakker is en blij is om me te zien. Elke keer wint Tess, mijn Golden Retriever (lacht). Ik zou geen wandeling met haar willen missen. Een vertederend ritueel dat elke dag een nieuw begin markeert, met nieuwe kansen."

Wat is in jouw ogen het belang van de rol van een verzekeraar ?

"Organisaties of personen zekerheid brengen, hen helpen (niet alleen financieel, ook op menselijk vlak) om risico’s te nemen, zelfs in moeilijke omstandigheden, om hun toekomst te waarborgen"

Je werkt lange dagen, waar krijg je energie van ?

"De vreugde om te zien dat we de klant hebben kunnen helpen een probleem op te lossen? Nog eenvoudiger, ik geniet van hun gezelschap. En ook mijn team steunen, blij zijn dat iedereen aan boord blijft, wat de omstandigheden ook zijn."

Wat passioneert je in de publieke sector ?

"We ontmoeten een breed scala van verschillende activiteiten en vriendelijke, zeer betrokken mensen: politiezones, ziekenhuizen, reddingzones, scholen, plaatselijke autoriteiten die zich bezighouden met welzijn en gemeenschapsdiensten… De relatie bouwt zich snel op. Het is een zeer aangenaam deel van het werk."

Heb je een filosofie ?

"Ja, de filosofie van geen spijt te hebben en niet gehecht te zijn aan het verleden. Natuurlijk hadden we andere beslissingen kunnen nemen maar dit waren de beste voor ons op dat moment…"