Ga naar de hoofdinhoud
Axa Verzekeringen, homepagina
Klantenzone

Sandra Wozniak

  • In de verzekeringswereld terechtgekomen tijdens een vakantiejob
  • Mama van een professionele wielrenner die studeert
  • Beschikbaar, veeleisend, vastberaden om oplossingen te vinden

Twintig jaar geleden maakt Sandra kennis met de verzekeringswereld door een vakantiejob in een makelaarskantoor. Ze is onder de indruk van deze sector omdat zowel de makelaar als de verzekeraar een sociale rol vervullen. Tegen betaling van een premie wordt er een financiële compensatie geboden om de mensen bescherming te bieden tegen risico’s zoals ziekte, ongevallen, schade aan eigendommen. Een kandidaat-werkgever merkt bij haar al snel een profiel dat gunstig is voor de verkoop van de niet-verplichte verzekeringen. Sandra begint haar loopbaan bij employee benefits. Daarna houdt ze zich bezig met sectorale plannen en later met de openbare sector.

“Een tevreden klant betekent een tevreden Sandra en omgekeerd ...”

Zeven vragen aan Sandra

Wat zijn de boeiendste aspecten van je functie?

"Mijn functie bestaat uit veel afwisseling en een grote variatie aan contacten. De ene dag zit je bij een paritair comité, de andere dag bij de overheid of de private markt. Zij hebben allen zo hun eigen bijzonderheden en dat maakt mijn functie ongelofelijk boeiend...

Bij publieke opdrachten zijn o.a. transparantie en gelijke behandeling opgenomen in de wetgeving en dat spreekt me enorm aan."

Al twintig jaar bij AXA … In welke zin verschilt de maatschappij van een andere werkgever?

"Door de autonomie die we krijgen. Autonomie betekent dat je het vertrouwen krijgt van je werkgever en dat resulteert in extra inzet, meer werkplezier en creativiteit (empowerment) en dat geeft vleugels😀.

Ook naar onze klanten in de openbare instellingen toe is het belangrijk dat we de mogelijkheid krijgen bij AXA om de ideeën en de behoeften van deze klanten intern te bespreken en te verdedigen... Ook het feit dat AXA zich inzet voor verschillende projecten in het kader van het maatschappelijk welzijn en het milieu zijn aspecten die voor mij belangrijk zijn."

Je realiseert talrijke contracten. Wat is je geheim?

"Klanten zijn op zoek naar oplossingen voor hun problemen en een goede dienstverlening. Een klant waardeert het als je eerlijk tegen hem bent. Transparantie is een sleutel…Vandaag hebben we misschien geen oplossing voor zijn probleem maar morgen wel en dan moet je dat ook duidelijk communiceren. We informeren ons experten-team bovendien telkens mbt deze specifieke behoeftes en zij maken dan een analyse. Ik mik op de lange termijn. Het is belangrijk dat je iemand altijd recht in de ogen kan kijken."

Wat vinden je vrienden van jou?

"Ik ontferm me graag over oude en zieke mensen. Zij zijn dikwijls eenzaam en het is niet evident voor hen om zelfstandig te blijven wonen. Een bezoekje brengen, eten klaarmaken, een babbeltje doen, gaan wandelen…dat geeft hen terug een lichtpuntje en dat maakt me gelukkig. Mijn vrienden moeten veel geduld hebben want ik ben altijd te laat op de afspraken maar ik heb goede vrienden en ze weten dat ik het altijd wel goed maak."

Het is een intense en stresserende job, hoe slaag je erin om te onthaasten?

"Je kan niet voor iedereen goed doen, hoe hard je ook je best doet en dat is best wel frustrerend. Verliezen hoort nu eenmaal bij onze functie maar het blijft toch telkens een harde klap die je op één of andere manier moet verwerken. Schilderen en artistiek bezig zijn brengt me dan tot rust."

Je hebt plots wat vrije tijd. Wat doe je?

"Bellen of een bezoekje brengen aan de mensen in het rusthuis in de buurt..."

Wat inspireert jou elke dag?

"Misschien wel het moedergevoel: iets kunnen doen voor je kinderen of voor de samenleving. Op moeilijke momenten hebben we nog meer nood aan vrijwilligerswerk. Steun bieden aan anderen, dat maakt mij gelukkig."