Ga naar de hoofdinhoud
Axa Verzekeringen, homepagina
Klantenzone

Walter Borms

  • Extraverte persoonlijkheid, altijd op zoek naar sociale contacten
  • Gepassioneerd door maatschappelijke evoluties, politiek, muziek, kunst en literatuur

Walter studeerde rechten in Antwerpen en begon zijn loopbaan in de publieke sector. In 2000 kwam hij bij AXA terecht in een public affairs functie. De wetgeving op de overheidsopdrachten, de verplichtingen voor bepaalde overheidsinstellingen om een ziekteverzekering af te sluiten, de wetgeving op aanvullende pensioenen en sectorale plannen droegen bij tot de ontwikkeling van die activiteiten. Vandaag leidt Walter het commerciële team Leven Corporate van AXA dat aan dit segment is gewijd.

“Ik kan niet leven zonder mijn job, noch zonder muziek!”

Zeven vragen aan Walter

Hoe ben je bij AXA terechtgekomen?

"Mijn loopbaan is een opeenvolging van toevalligheden. Maar toen de gelegenheid zich voordeed om bij de maatschappij te werken, vond ik het interessant om er te werken gericht op een segment dat ik van binnenuit ken."

Waarom een verzekeraar, en AXA, in het bijzonder?

"Ik begrijp dat de verzekeringssector bij de jeugd niet bepaald een sexy imago heeft. Ze weten wellicht nog niet dat verzekeringen tof en boeiend kunnen zijn...

De verzekeraar komt in aanraking met goederen, personen, ondernemingen... Zowel in het collectieve pensioen- en gezondheidsverzekeringen als in deze verzekeringen voor particulieren is een verzekeraar een belangrijke schakel in de aanvullende sociale zekerheid: wanneer de overheid minder doet, springen verzekeraars bij. Dat is volgens mij toch een nobele rol.

Ik ben er ook trots op dat ik werk bij een verzekeraar die inspeelt op de technologische en maatschappelijke ontwikkelingen en een programma heeft als Doctors online. Een betere toegang tot gezondheidszorg is zeker welkom, de huidige pandemie heeft dit zeker in het daglicht geplaatst.
Daarnaast is een verzekaar een absoluut noodzakelijke schakel wanneer zich crississen voordoen. Wanneer ik de zaakvoerder van een werkplaats in Pepinster enthousiast hoor vertellen dat hij al opnieuw operationeel is na de grote overstromingen in Wallonië en dit ondermeer dankzij het goede dossierbeheer bij AXA en zijn makelaar, dan doet me dat iets."

Waarom sta je 's morgens op?

"Om een boeiende nieuwe dag te beleven. Ik heb niet echt motivatie nodig, het zit in mij, ik ben zo opgevoed: doelstellingen vastleggen, uitdagingen stellen..."

Als je een toverstaf had, waarvoor zou je die dan gebruiken?

"AXA zet zich volop in voor vernieuwing, daar waar andere spelers conservatiever en minder innoverend zijn. Maar als ik mijn joker mocht inzetten, zou ik nog sneller gaan in de digitale evoluties."

Wat is klantenservice volgens jou?

"Ik vind dat ontzettend belangrijk. Ik ben blij dat de customer journey bij ons is opgenomen in het proces van de onderneming en dat AXA voortdurend mee evolueert met de verwachtingen van de klant. Klantenservice is de barometer van de onderneming: als we daarin tekortschieten, is dat onherroepelijk."

Wat geeft jou energie?

"Succes."

Je krijgt een extra uur, wat doe je?

"Ik ontspan mij. Dat is een belangrijke goede gewoonte geworden."