Ga naar de hoofdinhoud
Axa Verzekeringen, homepagina
Klantenzone

Romina Gurke

  • 44-jarige Limburgse, werkt al 23 jaar, met een sterke dosis empathieo
  • Houdt van alle aspecten van haar job
  • Heeft een hele rist huisdieren, voor wie ze een onvoorwaardelijke liefde voelt 

Na 17 jaar toegewijde dienst als polisbeheerder bij een makelaarskantoor vindt Romina bij AXA een job die haar op het lijf is geschreven: een betrouwbare werkgever, waar ze heel wat ervaring kan opdoen en kan evolueren in haar loopbaan. Wat ze zo leuk vindt aan AXA? Dat ze er steeds kan zijn voor haar klanten, dat AXA en haar manager haar ten volle vertrouwen, dat ze zelf haar werk mag organiseren en haar dagindeling kan bepalen ...

“Ik streef er dagelijks naar om te bewijzen dat AXA niet gewoon een verzekeraar is, maar ook en vooral een betrouwbare partner. Samen staan we sterk!”

7 vragen aan Romina Gurke

Met welke waarde van AXA identificeert u zich het best?

"Dat is ongetwijfeld de belangstelling voor de klant. Samen met onze klanten nadenken, ideeën uitwerken en oplossingen vinden, want er is niet één pasklaar antwoord. Dat is een sterke motivatiefactor voor mij."

Waarom de openbare sector?

"Ik hou van het rechtstreekse contact met de klanten; ik kan dingen met hen bespreken, ik luister naar hun moeilijkheden en speel in op hun aanvragen. De klantenbezoeken zijn absoluut het boeiendste aspect van de functie. En dat is een aspect dat me steeds blijft uitdagen. Ik leer elke dag bij en dat vind ik plezant."

Hoe zorgt u ervoor dat u uw klanten tevredenstelt?

"Een opdracht is voor mij pas geslaagd als ik de klant heb kunnen helpen en tevreden heb kunnen stellen. Een ander criterium voor succes is volgens mij de band die we samen opbouwen; ik vind het belangrijk dat klanten mij durven te bellen als ze met iets zitten. Dan pas voel ik dat mijn werk zinvol is. Ik zou het echt frustrerend vinden als ik zou weten dat de klanten in hun eentje proberen een oplossing te vinden. Dat zou toch een beetje als een mislukking aanvoelen."

Wat vindt u van het evenwicht in uw leven?

"Dieren zijn mijn grote passie. Daarom vang ik allerlei dieren op: paarden, geiten, honden, katten, ijslandse paarden, en zet ik me ten volle in voor hun welzijn. Die passie slokt soms heel veel tijd op, maar zorgt tegelijkertijd ook voor het nodige evenwicht.
Als mijn viervoetige vrienden mij nodig hebben, dan ben ik er voor hen. Dat is voor mij ook een natuurlijke en veilige manier om structuur te geven aan mijn dag, en mijn werk en privé met elkaar in evenwicht te brengen. En geloof me, het is ook de ideale manier om alle stress van me af te gooien." (lacht)

Wat is volgens u de definitie van een verzekeraar?

"Een verzekeraar zijn, betekent niet alleen premies innen, contracten uitgeven en schadevergoedingen uitbetalen aan klanten.  Een verzekeraar is een echte partner die je inschakelt als je zelf niet goed je risico's kunt beoordelen. In alle transparantie. Een win-win."

Als u iets zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?

"Aan de organisatie zou ik niets veranderen: ik heb vertrouwen in het management."

Waarin schuilt volgens u de kracht van het team?

"We dragen allemaal met onze kennis bij aan het collectieve belang en leren ook van elkaar. En dat is in het voordeel van iedereen, zowel intern als extern."