Ga naar de hoofdinhoud

Wij zijn er voor je

Met de Autoverzekering van AXA kunnen jij en je gezin op ons rekenen.

Een ongeval, panne, glasbreuk, … ? Ontdek in een oogopslag:

  • onze veiligheidstips
  • nuttige telefoonnummers
  • onze tips om het aanrijdingsformulier correct in te vullen
  • hoe je een takelwagen kan bestellen en volgen
  • hoe je een aangifte kan doen

Wat te doen bij een ongeval, panne, glasbreuk … ?

DOWNLOAD DE GIDS (PDF)

Meer details over

Neem rechtstreeks contact op met een van onze partners

Heb jij een Mini-Omnium(24+) of Omnium(24+)?

 

Dan kan je sowieso rekenen op onze partners voor een snelle en doeltreffende dienstverlening:

  • volledige papierwinkel voor jou geregeld
  • factuur rechtstreeks naar AXA, zonder dat je een cent uit eigen zak betaalt (behalve de btw als je die recupereert)
  • vestigingen overal in België
  • werken uitgevoerd in één van de vestigingen, bij jou thuis of op je werk
Jij kiest welke best bij jou past.

Neem contact op met Carglass op het volgende nummer : 078 78 12 11 of Autoglass op : 0800 23 332.

24/7 bijstand als je voertuig niet meer rijdt na een ongeval, diefstal, poging tot diefstal of brand.

De digitale schadeaangifte: snel, eenvoudig en je makelaar wordt onmiddellijk op de hoogte gebracht​

Je schade aangeven kan op 2 manieren, aan jou de keuze:

  1. via je makelaar
  2. via de digitale aangifte ‘eClaims’:
    • 24/7 beschikbaar via je pc of smartphone op axa.be
    • begeleiding van A tot Z
    • automatische controle van je dekking en, voor zover mogelijk, bevestiging van de tenlasteneming
    • zie je hoeveel je eventuele vrijstelling bedraagt
    • toegang tot bijkomende diensten: keuze garage, Pick-up & delivery, …
    • online opvolging van je schadedossier

Goed om te weten: gestart in eClaims maar niet helemaal zeker van je stuk?
Je hebt de mogelijkheid je aangifte eerst nog even naar je makelaar te sturen voor nazicht of hulp.

Bijkomende voordelen als je langsgaat bij een van onze partnergarages

We werken samen met een ruim netwerk van garages en herstellers in België. Als jij je voertuig daar laat herstellen, geniet je extra voordelen zoals:

  • vervangwagen tijdens herstellingen
  • derdebetalerssyteem: we betalen jouw factuur rechtstreeks aan de garage (na aftrek van de terugvorderbare btw en eventuele vrijstelling) als je bij ons:
    • een Omnium of Omnium 24+ hebt
    • een BA-verzekering hebt en in je recht bent bij het ongeval
  • korting van 150 euro op het bedrag van de vaste vrijstelling als je een Omnium of Omnium 24+ hebt
  • levenslange garantie op de uitgevoerde herstellingen
  • versnelde expertise, gratis basischeck-up én poetsbeurt

Goed om te weten:
Ook als je een schade hebt die wij niet ten laste nemen, kan je langsgaan bij een van onze partnergarages en alle voordelen genieten.

Een partnergarage nodig?

Wij pikken je wagen op en brengen een vervangwagen mee

Licht ongeval maar je wagen rijdt nog? Je moet naar de garage?
Kies je voor een van onze partnergarages, dan kan je rekenen op onze dienst Pick-up & delivery:

  • haalt je wagen op en brengt een vervangwagen mee en
  • nadien wordt je herstelde wagen teruggebracht en de vervangwagen weer meegenomen

Voor wie?

  • Je hebt een Mini-Omnium(24+) of Omnium(24+) bij AXA.
  • Je hebt een BA-Autoverzekering bij AXA en bent in je recht bij het ongeval.

Hoe ga je te werk?

  1. Geef je ongeval aan
    Dit kan, afhankelijk van je persoonlijke voorkeur, via je makelaar waarbij je vraagt naar Pick-up & delivery, of via de digitale aangifte ‘eClaims’ waar je kiest voor Pick-up & delivery.
  2. Pick-up
    Een partnergaragist uit je buurt belt je op om plaats en tijdstip af te spreken. Hij haalt je auto op het overeengekomen tijdstip op en brengt een vervangwagen mee.
  3. Delivery
    De garagist brengt je herstelde auto terug en neemt de vervangwagen gelijk weer mee.
Ontdek alle voordelen van onze partnergarages

Ontdek ook

Upgrade van je vervangingsvoertuig, …

Met onze betalende ‘Services on demand’ van AXA Assistance kan je op elk moment beroep doen op een van onze voorgestelde services:

1. Services na een schadegeval

Vervangingsvoertuig

  • Upgrade voertuig
    Wij stellen je een (basis)vervangingsvoertuig (categorie B) ter beschikking. Heb je echter liever een voertuig dat dichter aanleunt bij de categorie van je eigen voertuig? Geen probleem, via AXA Assistance kan dit aan een voordeeltarief.
  • Verlenging van de huurperiode
    De voorziene duurtijd voor het gebruik van je vervangingsvoertuig volstaat niet (bijvoorbeeld na diefstal)? AXA Assistance doet het nodige zodat jij zelfs niet hoeft langs te gaan bij de verhuurmaatschappij.

Lekke band

Je hebt ’s avonds of in het weekend een lekke band en er is geen enkele garage in de buurt die je kan helpen? Zoals altijd probeert de pechverhelper eerst de band ter plaatse te herstellen. Kan dit niet, dan kan je ervoor kiezen je voertuig te laten slepen naar een grote bandencentrale in het Brusselse die 24/7 open is om je banden, op jouw kosten, te verwisselen.

Deze dienst is momenteel enkel beschikbaar in een straal van 40 km rond Brussel en op voorwaarde dat je de optie Wegenhulp of Omni-Assistance afsloot.

2. Services toegankelijk op elk moment

Pick-up & delivery

Naar de garage voor onderhoud van je wagen of bandenwissel

Bovenop Pick-up & delivery vervangwagenservice na een ongeval, hebben we een gelijkaardige service voor het onderhoud van de wagen of het vervangen van de banden. Voor 75 euro extra per service haalt de dienst Pick-up & delivery van AXA Assistance je wagen op (thuis, op je werk, …) en brengt deze naar de garage (binnen een straal van 30 km). Na het onderhoud of de bandenwissel, wordt je wagen weer netjes bij je afgeleverd.

Interesse? Neem minstens 3 werkdagen op voorhand contact met AXA Assistance voor een optimale service van deze dienst. Betaling voor de dienst Pick-up & delivery gebeurt via AXA Assistance. Voor het onderhoud of vervangen van de banden, betaal je rechtstreeks aan de garage.

Vraag online offertes voor het herstellen van je voertuig

Schade aan je voertuig maar je verzekering komt niet tussen?

Had je net een ongeval en wordt de materiële schade aan je voertuig door geen enkele van je verzekeringen ten laste genomen? Is de schade eerder beperkt? Dan is Fixico de geknipte oplossing, zowel voor je auto als bestelwagen! Op dit digitale platform kan je de beste prijzen van de garages in je buurt vergelijken en, indien je dat wenst, daar je herstellingen laten uitvoeren. Dit alles in enkele stappen:

Had je net een ongeval?
Neem foto's van de materiële schade met je smartphone of fototoestel. Upload ze op de website van Fixico, samen met de gegevens van je voertuig en de beschrijving van de schade.

Vergelijk de offertes
Binnen 24 uur ontvang je verschillende offertes (op basis van je foto's). Deze service is uiteraard volledig gratis.
Aan jou om dan een keuze te maken op basis van prijs, aanbod, klantbeoordelingen en service.

Laat je voertuig herstellen
Bevalt een offerte je? Perfect! Ga dan naar de garage van je keuze. De herstellingen worden snel uitgevoerd en zijn van hoge kwaliteit. De bij Fixico aangesloten garages worden immers onderworpen aan de kwaliteitscontrole van het platform.

Bespaar
Wanneer hij je een offerte aanbiedt, verbindt de hersteller zich ertoe om de herstellingen zoals deze beschreven werden in de offerte, uit te voeren voor de aangeboden prijs.

Als hij extra schade ontdekt tijdens de herstellingswerken, wordt er contact met je opgenomen en kan je beslissen of je deze herstelling wil laten uitvoeren, of niet.

Door te kiezen voor Fixico kan je, tot gemiddeld 30%, besparen op de herstelling van je voertuig.

Vraag offertes aan Bekijk de video

Voor een onderhoud, kleine werkzaamheden of renovaties aan je woning

Is je woning aan een opfrisbeurt toe, zijn er herstellingen nodig aan je woning, … en heb je een Autoverzekering bij AXA? Wij bieden je via ons onlinedienstenplatform AXA Homecare de mogelijkheid om gratis tot 3 offertes te ontvangen van betrouwbare vakmensen.

Snel, eenvoudig en doeltreffend!