Ga naar de hoofdinhoud

Wat doen bij medische zorgen? 

  • Vraag de terugbetaling van medische zorgen verbonden aan een hospitalisatie of zware ziekte
  • Vraag de terugbetaling van optische zorgen, tandzorgen en andere ambulante zorgen
  • Volg gemakkelijk je terugbetalingen online op

Geniet je een gezondheidsverzekering die werd afgesloten door je werkgever?

Dan kan je eenvoudig de terugbetaling van je medische zorgen aanvragen. Ontdek welke stappen je moet volgen om je terugbetalingsaanvragen in alle rust te beheren en concentreer je op wat echt belangrijk is: gezond blijven. ​

Doktersbezoeken, aankoop van geneesmiddelen, röntgenfoto's, kinesitherapie enz. Als je gedekt bent in geval van hospitalisatie, dekt AXA de medische kosten gelinkt aan je hospitalisatie gedurende een bepaalde periode voor en na de ingreep. Surf naar MyAXA Healthcare en klik op 'Mijn hospitalisatiedekking’ binnen de ‘rubriek ‘Mijn dekkingen’ om je dekkingen te controleren en de periode te kennen waarin je voor en na de ingreep een tussenkomst geniet.

CONTROLEER JE DEKKINGEN

Stuur alle documenten in het kader van je medische kosten (voorschriften, getuigschriften voor verstrekte hulp) naar het ziekenfonds. Maak vooraf een kopie zodat je deze, nadien, naar AXA kan sturen.

Eens je een antwoord van het ziekenfonds gekregen hebt, kan je alle documenten in het kader van je medische kosten verzamelen (kopie van de voorschriften en de medische kosten, evenals de terugbetalingsattesten van het ziekenfonds of hun antwoord bij een niet-tussenkomst) en ons opsturen via het platform MyAXA Healthcare, 'Mijn medische kosten indienen' binnen de rubriek ‘Mijn terugbetalingen’.

STUUR JE MEDISCHE KOSTEN NAAR AXA   

Gemakshalve raden we je aan om al je medische kosten verbonden aan je hospitalisatie in één keer te sturen. De gedekte periode kan redelijk lang zijn (gemiddeld negen maanden); verzamel ze dus gerust in een afzonderlijk dossier.

De term 'zware ziekte' verwijst naar een chronische en/of weinig voorkomende ziekte. De definitie van een 'zware' ziekte hangt vaak af van je verzekering.
Als je voor dergelijke zorgen verzekerd bent, dan vind je de lijst met de zware ziekten die door je gezondheidsverzekering van AXA gedekt worden terug op MyAXA Healthcare in 'Mijn dekking andere medische zorgen' (rubriek ‘Mijn dekkingen’). Bekijk dit zeker eens.

CONTROLEER JE DEKKINGEN

Stuur je medisch attest of het medische rapport van de arts via het platform MyAXA Healthcare, 'Mijn medisch attest indienen’ binnen de rubriek ‘Mijn hospitalisatie’ (zelfde getuigschrift als voor een hospitalisatie).

DOCUMENT DOWNLOADEN   

StUUR ONLINE JE MEDISCH ATTEST OP   

Stuur alle documenten in het kader van je medische kosten (voorschriften, getuigschriften voor verstrekte hulp) naar het ziekenfonds. Maak vooraf een kopie zodat je deze, nadien, naar AXA kan sturen.

Eens je een antwoord van het ziekenfonds gekregen hebt, kan je alle documenten in het kader van je medische kosten verzamelen (kopie van de voorschriften en de medische kosten, evenals de terugbetalingsattesten van het ziekenfonds of hun antwoord bij een niet-tussenkomst) en ons opsturen via het platform MyAXA Healthcare, 'Mijn medische kosten indienen' binnen de rubriek ‘Mijn terugbetalingen’.

STUUR JE MEDISCHE KOSTEN NAAR AXA   

Gemakshalve raden we je aan om al je medische kosten verbonden aan je zware ziekte verschillende keren per jaar te versturen, wanneer het je het beste past. Verzamel ze dus gerust in een afzonderlijk dossier.

Medische zorgen die niet gemaakt zijn in het kader van een hospitalisatie of een zware ziekte (ook ‘ambulante zorgen’ genaamd) kunnen ook door AXA gedekt worden. Het gaat bijvoorbeeld over kosten voor een bezoek aan de dokter of de tandarts, kosten voor geneesmiddelen, tandprothesen of brilglazen. Het type zorgen dat terugbetaald wordt, hangt af van je dekking. Als je voor dit type zorgen gedekt bent, vind je de lijst van de medische kosten die door je gezondheidsverzekering van AXA worden terugbetaald terug op MyAXA Healthcare , 'Mijn dekking andere medische zorgen' binnen de rubriek ‘Mijn dekkingen’. Bekijk dit zeker eens.

CONTROLEER JE DEKKINGEN   

Controleer of je aanvraag tot terugbetaling beantwoordt aan de voorwaarden van je gezondheidsverzekering. De tussenkomst van je verzekering kan namelijk beperkt zijn voor bepaalde kosten, zowel in de tijd als op het vlak van bedrag. Bovendien kan een deel van de kosten ten laste van de verzekerde blijven. Ontdek de terugbetalingsvoorwaarden via MyAXA Healthcare, 'Mijn dekking andere medische zorgen' binnen de rubriek ‘Mijn dekkingen’.

CONTROLEER DE TERUGBETALINGSVOORWAARDEN   

 

Stuur alle documenten in het kader van je medische kosten die niet verbonden zijn aan hospitalisatie of zware ziekte (voorschriften, getuigschriften voor verstrekte hulp) naar het ziekenfonds. Maak vooraf een kopie zodat je deze, nadien, naar AXA kan sturen.

Eens je een antwoord van het ziekenfonds gekregen hebt, kan je alle documenten in het kader van je medische kosten verzamelen (kopie van de voorschriften en de medische kosten, evenals de terugbetalingsattesten van het ziekenfonds of hun antwoord bij een niet-tussenkomst) en ons opsturen via het platform MyAXA Healthcare , 'Mijn medische kosten indienen' binnen de rubriek ‘Mijn terugbetalingen’.

Werk je binnen de bewakings- of de schoonmaaksector?
Groepeer in dat geval al je medische kosten en de terugbetalingsattesten van je ziekenfonds per maand en verstuur ze twee keer per jaar naar AXA via MyAXA Healthcare.

STUUR JE MEDISCHE KOSTEN NAAR AXA   

Apotheekkosten versturen?

Ontdek onze vereenvoudigde terugbetalingsprocedure!

Via AssurPharma worden alle aanvragen voor de terugbetaling van apotheekkosten rechtstreeks van de apotheek naar de verzekeraar verzonden.
Je moet gewoon de AssurPharma-barcode downloaden op MyAXA Healthcare en ze laten inscannen door de apotheker. Je moet je onkostennota's dus niet meer naar AXA sturen! Ontdek hoe je je barcode gebruikt op MyAXA Healthcare.

meld je aan

Beheer je gezondheidsverzekering online

Ontdek in de video wat je allemaal kan doen op het MyAXA Healthcare platform:

  • raadpleeg je dekkingen
  • plan je hospitalisatie
  • geef je medische kosten in
  • volg je terugbetalingen op
  • geniet vele extra voordelen
meld je aan

Heb je hulp nodig of heb je een specifieke vraag?

Gebruik het contactformulier van het platform MyAXA Healthcare of neem contact met ons via telefoon of WhatsApp. Al onze contactgegevens vind je terug op MyAXA Healthcare.

meld je aan

Interessant voor jou

Medische kosten naar aanleiding van een arbeidsongeval?

Ontdek welke stappen je moet volgen.

WAT DOEN BIJ EEN ARBEIDSONGEVAL?

Geniet je via je werkgever een gezondheidsverzekering van AXA?

Hier vind je meer info over:

WAT DOEN BIJ EEN HOSPITALISATIE?
Digital Healthcare

Ben je werkgever

Ben je van plan om een gezondheidsverzekering af te sluiten voor je medewerkers?
Ontdek onze oplossingen:

Niet helemaal tevreden?

Samen op zoek naar een oplossing

NEEM CONTACT OP

Heb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.

Vul het klachtenformulier in 

Of stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.


Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel.