Céline Dupont wordt Chief Operating Officer bij AXA Partners

Céline Dupont wordt Chief Operating Officer bij AXA Partners

AXA Belgium kondigt vandaag de benoeming aan van Audrey Amiot als Head of Operations & Transformation, en dit vanaf 1 september 2021*. In die hoedangheid treedt zij ook toe tot het Management Committee van AXA Belgium. Zij volgt Céline Dupont op, die vanaf dezelfde datum haar nieuwe verantwoordelijkheid als Chief Operating Officer bij AXA Partners opneemt en ook toetreedt tot het Executive Committee van AXA Partners. De positie van Audrey Amiot zal geopend worden voor interne mobiliteit.

Jef Van In:
“Ik dank Céline voor het fantastische werk dat ze in België heeft geleverd om AXA Belgium te transformeren naar een klantgerichte organisatie met focus op customer journeys en scherpe processen ten voordele van klanten en makelaars. Ik ben er zeker van dat Céline zal uitblinken bij AXA Partners in het vooruit stuwen van de transformatieagenda.

Audrey heeft een opmerkelijke staat van dienst op het gebied van veranderingsinitiatieven, van distributie tot claims. Sinds september 2019 geeft ze leiding aan de afdeling Claims Retail P&C en Motor Corporate, waar ze met succes een nieuw bedrijfsmodel heeft geïmplementeerd, gebaseerd op nieuwe tools, waarmee we ons op een unieke manier in de markt positioneren.”

Céline Dupont:
“Hartelijke dank aan iedereen voor deze vijf intense jaren in dienst van ons mooi bedrijf. Ik ben trots op wat we samen hebben bereikt, hoe ver we zijn gekomen, en blij met de zovele mooie ontmoetingen! Ik ben verheugd dat Audrey het roer overneemt en ik wens haar het allerbeste. Wat mij betreft, ik heb geluk dat ik een nieuwe uitdaging binnen de AXA Groep kan aangaan als Chief Operating Officer bij AXA Partners. Ik heb er ongelooflijk veel zin in.”

Audrey Amiot:
“Ik ben erg blij om met de teams van AXA Belgium te blijven werken om ons bedrijf fundamenteel te transformeren en ons aan te passen aan de uitdagingen van vandaag en morgen. Dank aan de Claims-teams voor de reeds uitgevoerde transformaties en de innovatieve diensten die gelanceerd werden en nu al gewaardeerd worden door makelaars, klanten en partners. Ik kijk ernaar uit om dit avontuur voort te zetten en er breder op voort te bouwen bij AXA België.”

* Informatie onder voorbehoud van goedkeuring door de Nationale Bank van België (NBB), de Belgische Financiële Toezichthouder.

Over Céline Dupont

Céline Dupont studeerde af aan de Solvay Business School in Brussel; in 2001 volgde ze het Advanced Management Program aan de Kellogg School of Management, Northwestern University, Chicago. Ze begon haar carrière in 1994 bij ING Bank België voordat ze in 1997 in dienst trad bij Accenture. Sinds 2009 bekleedde ze verschillende functies binnen AXA, waaronder Head of OpEx bij AXA Belgium (2009-2011), Head of Transformation en vervolgens Head of Products and Operations bij AXA Bank Europe (2011–2016), Head of Transformation, daarna Head of Transformation en Head of Retail P&C Operations bij AXA Belgium (2016-2021).

Over Audrey Amiot

Audrey Amiot is afgestudeerd aan het Institut d’Etudes Politiques in Parijs. Ze begon haar loopbaan in 2000 bij Andersen Consulting in Frankrijk in de banksector en vanaf 2004 in Luxemburg, voordat ze zich in België vestigde en in 2010 AXA Belgium vervoegde. Sindsdien bekleedde ze hier verschillende functies, zowel in transformatie als operationeel in P&C. In 2017 trad ze toe tot de afdeling Claims P&C Retail & Motor Corporate om er in 2019 de leiding van te nemen.