Bouwen kan soms riskant zijn! Diefstal, vandalisme, waterschade, ontevreden buren die u aansprakelijkheid in vraag stellen... er zijn zoveel omstandigheden die kunnen leiden tot vertragingen of erger nog, het stilleggen van de werf. Ontdek hoe u met een gerust hart kan bouwen of renoveren met onze verzekering Alle Bouwplaatsrisico’s.
Uw verzekering Alle Bouwplaatsrisico’s dekt u voor
Breid uw bescherming verder uit met deze betalende opties
Als speler binnen de bouwsector geldt de nieuwe wet betreffende de verzekering van de tienjarige aansprakelijkheid.
Wat houdt deze wet in?
Deze wet verplicht alle spelers binnen de bouwsector om zich te verzekeren wanneer ze werkzaamheden uitvoeren aan gebouwen die bestemd zijn voor individuele bewoning en wanneer de tussenkomst van de architect verplicht is.
Deze verzekering dekt de schade die de stevigheid en de stabiliteit van de gesloten ruwbouw van de woning in gevaar kan brengen, en dit voor een periode van tien jaar. Het doel van deze wet is om particulieren in hun hoedanigheid van bouwheer zo goed mogelijk te beschermen (binnen het kader van de bouw of de renovatie van woningen) door hen de schadevergoeding te waarborgen voor de gevolgen die verbonden zijn aan bepaalde gebreken in de bouw. De materiële schade en immateriële gevolgschade wordt gedekt door deze verzekering.
Wat is gedekt tijdens de bouwtermijn?
Waarom moet een plaatsbeschrijving op tegenspraak voorzien worden voor de start van de werken?
Tip: vraag hulp aan je architect voor het opstellen van de plaatsbeschrijving.
Wat is het bedrag van het eigen risico bij schade?
Elke dekking heeft zijn beperkingen, limieten, eigen risico’s en uitsluitingen.
De belangrijkste voorbeelden voor dit verzekeringsproduct:
Alle details kunt u terugvinden in de Algemene Voorwaarden
en in de productfiche.
Lees deze zeker na vóór de ondertekening van uw verzekeringsovereenkomst.
Alle Bouwplaatsrisico’s werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij. Dit product is onderworpen aan het Belgisch recht en heeft een minimale duurtijd van 1 jaar.
Heb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.
Vul het klachtformulier inOf stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.
Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel of op www.ombudsman.as