Een virus legt uw netwerk lam of een hacker slaagt erin toegang te krijgen tot het klantenbestand van uw webshop... U hebt vast en zeker al maatregelen genomen om dit te vermijden, zoals het installeren van een antivirus of een firewall. Dat is een goed begin, maar is dit wel voldoende? Wat als een virus ondanks alles uw systeem toch infecteert? En een hacker u om losgeld vraagt?
51%
in 2017
Het percentage kmo’s dat slachtoffer werd van cybercriminaliteit.
€ 10.000
Het gemiddeld bedrag van de geleden schade!
24u
of 3 werkdagen
De gemiddelde tijd nodig om het systeem te herstellen na een aanval.
Talensia Cyber Protection bestaat uit 6 dekkingen die u beschermen tegen de cyberrisico’s van uw professionele activiteit.
Een standaardformule en een uitgebreide formule die, onder voorwaarden, voorziet in de verdubbeling van de gedekte kapitalen en, in het kader van de dekking 'Poging tot cyberafpersing', de terugbetaling van het losgeld dat eventueel geëist wordt.
Er gaan gegevens verloren op de servers en op bepaalde harde schijven van pc's en software. Het systeem werkt vertraagd.
De dekking "Aantasting van gegevens en programma's"
AXA komt onder andere tussen in:
Persoonlijke gegevens van uw contacten werden zonder uw medeweten verspreid op het internet.
De dekking "Schending van de bescherming van persoonsgegevens en kennisgeving"
AXA komt onder andere tussen in:
Een hacker heeft uw IT systeem versleuteld en eist losgeld van u om het systeem te deblokkeren?
De dekking "Poging tot cyberafpersing"
AXA komt onder andere tussen in:
Uw webshop is niet langer bereikbaar en dit heeft een invloed op de verkoop.
De dekking "Verlies van omzet bij onlineverkoop"
AXA treedt op om het omzetverlies te compenseren als uw webshop niet meer toegankelijk is.
AXA komt met name tussen in de volgende financiële gevolgen
U heeft, zonder het te beseffen, een virus naar uw contacten gestuurd?
De dekking "Burgerlijke aansprakelijkheid Cyber"
Uw burgerrechtelijke aansprakelijkheid in het kader van uw beroepsactiviteiten is gedekt.
Als u een fout hebt gemaakt, zal het slachtoffer onder andere vergoed worden voor:
De reputatie van uw onderneming wordt aangetast op sociale media?
De dekking "E-reputation"
AXA komt met name tussen in:
Bel AXA Assistance!
24/7 na een cyberaanval
Slachtoffer van een cyberaanval? AXA Assistance brengt u 24u/24 in contact met een cyberexpert die (gemiddeld) binnen 4 uur oplossingen kan bieden. Indien uw schadegeval gedekt is, dient u enkel nog de schade aan te geven om beroep te doen op uw verzekering Cyber Protection.
Preventie
Weet u niet wie u moet contacteren om uw bedrijf beter te beschermen? AXA Assistance brengt u in contact met een cybersecurityexpert om uw beveiliging te verbeteren. De kosten verbonden aan deze audit zijn voor uw rekening.
.com is de ideale aanvulling op de verzekering cyber protection en dekt uw informaticamaterieel.
Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De belangrijkste uitsluitingen/beperkingen van onze verzekering Talensia Cyber Protection zijn de volgende:
Alle details kunt u terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiche.
Lees deze zeker na vóór de ondertekening van uw contract. Deze documenten zijn beschikbaar bij uw tussenpersoon die tot uw beschikking staat voor iedere bijkomende inlichting.
Het product Talensia Cyber Protection is een schadeverzekering onderworpen aan het Belgisch recht. Deze verzekering wordt onderschreven voor een minimale duurtijd van 1 jaar, met de mogelijkheid tot stilzwijgende vernieuwing
Nuttige link: MiFiD regelgeving voor verzekeringen
Breng ons, bij voorkeur, op de hoogte via het online klachtformulier van Customer Protection.
U krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van uw klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit,