AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Akkoord Meer informatie
Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In

Omni assistance

Zorgeloos onderweg met omni assistance - Wereldwijd

Het leven zit vol verrassingen. Leuke, maar ook minder leuke. En vaak brengen onaangename verrassingen heel wat problemen met zich mee. Daarom breidt AXA zijn autoverzekering uit met Omni assistance: een wereldwijde bijstandsverzekering die u ondersteuning biedt bij dagdagelijkse mogelijke struikelblokken.
Zodat u geruster de baan op kunt. Omni assistance? Dat is:

car

Wegenhulp

Bij panne, een ongeval, diefstal of poging tot diefstal of bij kleine probleempjes

In België

house
  • Pechverhelping (pechbijstand) of sleping naar garage van uw keuze.
  • Vervangwagen bij diefstal of tijdens herstellingen.*
  • Wij organiseren de voortzetting van uw traject of terugkeer naar uw woonplaats.*
  • ...

In het buitenland*

planet_blue_circle
  • Hulp bij autopech, diefstal, poging tot diefstal en haal wat kleine probleempjes.
  • Pechverhelping (pechbijstand) of sleping naar dichtstbijzijnde garage.
  • Vervangwagen of repatriëring/voorzetting van de reis en hotelkosten. *
  • Indien uw wagen wordt teruggevonden na diefstal: repatriëring wagen of terugbetaling reiskosten voor ophaling.
  • ...

Zorgeloos rondrijden in het buitenland?
Vervolledig omni assistance wagen met:

Car Travel

  • Vervangwagen (max. categorie B) in het buitenland.*
  • Repatriëring van u en uw passagiers aan het einde van uw verblijf als uw wagen niet tijdig teruggevonden of hersteld is.
  • Vervangwagen in België (max. categorie B) bij diefstal of herstelling in afwachting repatriëring eigen wagen.*

Car Travel XL

  • Dezelfde dekkingen als ‘Car Travel’.
  • Vervangwagen, van dezelfde categorie als die van uw eigen wagen valt (max. categorie E), in het buitenland.

* Hieronder vindt u alle tegemoetkomingsgrenzen.

Details en tegemoetkomingsgrenzen

Details en tegemoetkomingsgrenzen

  • De uitleentijd van de vervangwagen varieert:
    • Omni assistance in België
      • Maximaal 15 dagen als u de herstellingen laat uitvoeren in een door AXA geconventioneerde garage (anders 7 dagen maximaal).
      • Maximaal 30 dagen na het schadegeval bij diefstal.
    • Omni assistance in het buitenland
      • bij een schadegeval of diefstal: 7 dagen.
    • Car travel
      • bij een schadegeval of diefstal in het buitenland wordt de uitleentijd van de vervangwagen verlengd van 7 naar 15 dagen maximaal.
      • maximaal 15 dagen na terugkomst in België als u de herstellingen laat uitvoeren in een door AXA geconventioneerde garage (anders 7 dagen maximaal).
  • Tegemoetkoming in België voor transportkosten om uw traject verder te zetten of terug te keren naar uw woonplaats: maximaal € 125.
  • In het buitenland geniet u van een hotelverblijf gedurende de herstellingen van uw wagen (€ 125 / nacht, max. 10 nachten). Geniet u ook van de tegemoetkoming voor de kosten van repatriëring of het transport voor de voortzetting van uw reis (maximaal € 250) als u de vervangwagen niet heeft gekocht.

Graag meer info? Raadpleeg de algemene voorwaarden van omni assistance

plaster_crutch

Personenhulp

Bij ziekte, ongevallen of pech in het buitenland (wereldwijd)

Bij ziekte of ongevallen:

health_kit
  • Repatriëring naar België of ziekenhuisopname ter plaatse.
  • Repatriëring van uw bagage en dekking van extra kosten bij overgewicht bagage.*
  • Terugbetaling medische kosten en vervoersonkosten.*
  • In geval van ziekenhuisverblijf langer dan 5 dagen organiseren wij de aanwezigheid van een gezinslid en dekken wij diens transport- en verblijfsonkosten.
  • ...

Bij pech (diefstal, staking, …):

theft_blue_circle
  • Hulp bij verlies of diefstal van bankkaarten, reisdocumenten of bagage.
  • Hulp in geval van gerechtelijke vervolging.
  • Terugbetaling extra gedwongen verblijfsonkosten in geval van ongunstige weersomstandigheden, staking of een geval van overmacht.*
  • Specifieke bijstand voor minderjarige kinderen.*
  • ...

Nog zorgelozer op reis?
Vervolledig omni assistance personen met:

People Travel

  • Verhoging vergoedingsplafond medische kosten en vervoer.*
  • Vergoeding vakantiedagen die u niet kon genieten.*
  • Tegemoetkoming in geboekte sportactiviteiten die u niet kon genieten te wijten aan opgelopen lichamelijke letsels.*

* Hieronder vindt u alle tegemoetkomingsgrenzen.

Details en tegemoetkomingsgrenzen
flooded_house

Woninghulp

Bij verlies of diefstal huissleutels

En cas de maladie, accidents :

house
  • Hotelaccomodatie.*
  • Bewaring van uw beschadigde goederen.*
  • Aangepaste opvang voor minderjarige kinderen.*
  • Voorschot voor de eerste uitgaven.*
  • Bij verlies of diefstal van uw sleutels sturen we een slotenmaker.*
  • Bij pech aan uw woning (diefstal, brand, …) gedurende uw verblijf in het buitenland organiseren we uw terugkeer.

* Hieronder vindt u alle tegemoetkomingsgrenzen.

Details en tegemoetkomingsgrenzen

Details en tegemoetkomingsgrenzen

  • Hotel: € 125/dag, gedurende 3 dagen max.
  • Opslag: max. 72 uur.
  • Opvang minderjarige kinderen: max. € 65/ dag gedurende 3 dagen.
  • Voorschot: maximum € 250.
  • Slotenmaker: maximum € 65/ verzekeringsjaar en per schadegeval.

Graag meer informatie? Raadpleeg de algemene voorwaarden van Omni assistance

Noodzakelijk om te weten alvorens te onderschrijven

Elke waarborg heeft zijn dekkingsbeperkingen, tegemoetkomingsdrempels, vrijstellingen en uitsluitingen.

Alle details kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en de betreffende IPID-productfiche.

De belangrijkste uitsluitingen voor dit verzekeringsproduct zijn:

  • Voor de waarborg burgerlijke aansprakelijkheid: het lichamelijk letsel van de aansprakelijke bestuurder en de schade aan het verzekerde voertuig, …
  • Voor de waarborg materiële schade: de schade voortvloeiend uit een gebrek aan onderhoud van het voertuig, …
  • Voor de waarborg rechtsbijstand: de boetes als gevolg van een overtreding, …
  • In de meeste waarborgen: schade voortvloeiend uit een opzettelijke daad gepleegd door verzekerde, een zware fout van de verzekerde (zoals dronkenschap of weddenschap), …

De overeenkomst wordt voor een duur van een jaar afgesloten en wordt stilzwijgend verlengd. Comfort auto werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij, en is onderworpen aan het Belgisch recht.

Onze artikelen

6 manieren om veilig in het buitenland te verblijven

Uit uw comfortzone stappen, daar draait het allemaal om als u reist. Maar dat brengt ook risico’s mee waarvan u zich niet meteen bewust bent. En dat in een land waar uw gebruikelijke vangnet er niet is.

Checklist voor een zorgeloze autovakantie

Een onderhoud om de 20.000 of zelfs 30.000 km is geen uitzondering meer voor een nieuwe of recente wagen. Maar dat betekent niet dat een nazicht voor u op vakantie vertrekt, overbodig is.

Wat indien u een verkeerde brandstof heeft getankt?

Samen met 18.000 verstrooiden per jaar, gaf u even geen aandacht aan de pomp en hebt benzine getankt in plaats van diesel. Of omgekeerd. Het kan iedereen overkomen, en zeker in het buitenland met een gehuurde wagen. Wat nu?

Meer weten over omni assistance ?
Lees onze brochure en ga langs bij uw makelaar !

Download onze brochure

+155.000
MENSEN

hebben een beroep gedaan op de bijstand van AXA

+800
MENSEN

zijn door AXA gerepatrieerd in 2017

Een ongeval? Hulp nodig? AXA helpt je stap voor stap

  1. Bel AXA Assistance +32 (2) 550 05 55.
  2. Neem foto’s
  3. Doe de aangifte online of via jouw makelaar
  4. Volg jouw dossier op in MyAXA

Jouw makelaar helpt je graag verder

  • Vrijblijvend advies
  • Persoonlijk gesprek
  • Een offerte overhandigen

Altijd bij jou in de buurt

Untitled-2

Ontevreden?

Met eventuele klachten kan je terecht bij de dienst Customer Protection (Troonplein 1, 1000 Brussel of via ons contactformulier). Je ontvangt onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer waaronder jouw klacht is geregistreerd. Een beheerder wordt aan jou toegewezen en zorgt in alle neutraliteit voor je dossier.

Indien je niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kan je je richten tot de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel (www.ombudsman.as).