AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Akkoord Meer informatie
Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In

Omni assistance

Zorgeloos onderweg met omni assistance - Wereldwijd

Het leven zit vol verrassingen. Leuke, maar ook minder leuke. En vaak brengen onaangename verrassingen heel wat problemen met zich mee. Daarom breidt AXA zijn autoverzekering uit met Omni assistance: een wereldwijde bijstandsverzekering die u ondersteuning biedt bij dagdagelijkse mogelijke struikelblokken.
Zodat u geruster de baan op kunt. Omni assistance? Dat is:

car

Wegenhulp

Bij problemen of pech onderweg (wereldwijd)

In België

house
  • Hulp bij autopech, diefstal, poging tot diefstal en heel wat kleine probleempjes.
  • Pechverhelping (pechbijstand) of sleping naar garage van uw keuze.
  • Vervangwagen bij diefstal of tijdens herstellingen.*
  • Wij organiseren de voortzetting van uw traject of terugkeer naar uw woonplaats.*
  • ...

In het buitenland*

planet_blue_circle
  • Hulp bij autopech, diefstal, poging tot diefstal en haal wat kleine probleempjes.
  • Pechverhelping (pechbijstand) of sleping naar dichtstbijzijnde garage.
  • Vervangwagen of repatriëring/voorzetting van de reis en hotelkosten. *
  • Indien uw wagen wordt teruggevonden na diefstal: repatriëring wagen of terugbetaling reiskosten voor ophaling.
  • ...

Zorgeloos rondrijden in het buitenland?
Vervolledig omni assistance wagen met:

Car Travel

  • Vervangwagen (max. categorie B) in het buitenland.*
  • Repatriëring van u en uw passagiers aan het einde van uw verblijf als uw wagen niet tijdig teruggevonden of hersteld is.
  • Vervangwagen in België (max. categorie B) bij diefstal of herstelling in afwachting repatriëring eigen wagen.*

Car Travel XL

  • Dezelfde dekkingen als ‘Car Travel’.
  • Vervangwagen uit dezelfde categorie als die waarin uw eigen wagen valt (max. categorie E).

* Hieronder vindt u alle tegemoetkomingsgrenzen.

Details en tegemoetkomingsgrenzen

Details en tegemoetkomingsgrenzen

  • De uitleentijd van de vervangwagen varieert:
    • Omni assistance in België
      • Maximaal 15 dagen als u de herstellingen laat uitvoeren in een door AXA geconventioneerde garage (anders 7 dagen maximaal).
      • Maximaal 30 dagen na het schadegeval bij diefstal.
    • Omni assistance in het buitenland
      • bij een schadegeval of diefstal: 7 dagen.
    • Car travel
      • bij een schadegeval of diefstal in het buitenland wordt de uitleentijd van de vervangwagen verlengd van 7 naar 15 dagen maximaal.
      • maximaal 15 dagen na terugkomst in België als u de herstellingen laat uitvoeren in een door AXA geconventioneerde garage (anders 7 dagen maximaal).
  • Tegemoetkoming in België voor transportkosten om uw traject verder te zetten of terug te keren naar uw woonplaats: maximaal € 125.
  • In het buitenland geniet u van een hotelverblijf gedurende de herstellingen van uw wagen (€ 125 / nacht, max. 10 nachten). Geniet u ook van de tegemoetkoming voor de kosten van repatriëring of het transport voor de voortzetting van uw reis (maximaal € 250) als u de vervangwagen niet heeft gekocht.

Graag meer info? Raadpleeg de algemene voorwaarden van omni assistance

plaster_crutch

Personenhulp

Bij ziekte, ongevallen of pech in het buitenland (wereldwijd)

Bij ziekte of ongevallen:

health_kit
  • Repatriëring naar België of ziekenhuisopname ter plaatse.
  • Repatriëring van uw bagage en dekking van extra kosten bij overgewicht bagage.*
  • Terugbetaling medische kosten en vervoersonkosten.*
  • In geval van ziekenhuisverblijf langer dan 5 dagen organiseren wij de aanwezigheid van een gezinslid en dekken wij diens transport- en verblijfsonkosten.
  • ...

Bij pech (diefstal, staking, …):

theft_blue_circle
  • Hulp bij verlies of diefstal van bankkaarten, reisdocumenten of bagage.
  • Hulp in geval van gerechtelijke vervolging.
  • Terugbetaling extra gedwongen verblijfsonkosten in geval van ongunstige weersomstandigheden, staking of een geval van overmacht.*
  • Specifieke bijstand voor minderjarige kinderen.*
  • ...

Nog zorgelozer op reis?
Vervolledig omni assistance personen met:

People Travel

  • Verhoging vergoedingsplafond medische kosten en vervoer.*
  • Vergoeding vakantiedagen die u niet kon genieten.*
  • Tegemoetkoming in geboekte sportactiviteiten die u niet kon genieten te wijten aan opgelopen lichamelijke letsels.*

* Hieronder vindt u alle tegemoetkomingsgrenzen.

Details en tegemoetkomingsgrenzen

Details en tegemoetkomingsgrenzen

  • Omni assistance ziekte of ongevallen
    • Bij kosten gelinkt aan overgewicht bagage: maximaal € 50/ bagage met een maximum van € 150.
    • Medische - en vervoersonkosten: maximaal € 50.000/ persoon en per schadegeval.
  • Omni assistance bij tegenslag (diefstal, stalking, …)
    • Verblijfsonkosten: maximaal € 125/ nacht en per kamer, met een maximum van € 1.250.
    • Specifieke bijstand voor minderjarige kinderen.

People travel

  • Medische kosten: maximaal € 1.250.000/ persoon en per schadegeval.
  • Vergoeding verloren vakantiedagen: maximaal € 5.000/familie.
  • Vergoeding geboekte sportactiviteiten (max. € 250/ familie), geboekte sportlessen (max. € 150/ familie) en gehuurd sportmateriaal (max. € 120).

Meer informatie? Raadpleeg de algemene voorwaarden van omni assistance

flooded_house

Woninghulp

Bij verlies of diefstal huissleutels

En cas de maladie, accidents :

house
  • Hotelaccomodatie.*
  • Bewaring van uw beschadigde goederen.*
  • Aangepaste opvang voor minderjarige kinderen.*
  • Voorschot voor de eerste uitgaven.*
  • Bij verlies of diefstal van uw sleutels sturen we een slotenmaker.*
  • Bij pech aan uw woning (diefstal, brand, …) gedurende uw verblijf in het buitenland organiseren we uw terugkeer.

* Hieronder vindt u alle tegemoetkomingsgrenzen.

Details en tegemoetkomingsgrenzen

Details en tegemoetkomingsgrenzen

  • Hotel: € 125/dag, gedurende 3 dagen max.
  • Opslag: max. 72 uur.
  • Opvang minderjarige kinderen: max. € 65/ dag gedurende 3 dagen.
  • Voorschot: maximum € 250.
  • Slotenmaker: maximum € 65/ verzekeringsjaar en per schadegeval.

Graag meer informatie? Raadpleeg de algemene voorwaarden van Omni assistance

Onze artikelen

6 manieren om veilig in het buitenland te verblijven

Uit uw comfortzone stappen, daar draait het allemaal om als u reist. Maar dat brengt ook risico’s mee waarvan u zich niet meteen bewust bent. En dat in een land waar uw gebruikelijke vangnet er niet is.

Checklist voor een zorgeloze autovakantie

Een onderhoud om de 20.000 of zelfs 30.000 km is geen uitzondering meer voor een nieuwe of recente wagen. Maar dat betekent niet dat een nazicht voor u op vakantie vertrekt, overbodig is.

Wat indien u een verkeerde brandstof heeft getankt?

Samen met 18.000 verstrooiden per jaar, gaf u even geen aandacht aan de pomp en hebt benzine getankt in plaats van diesel. Of omgekeerd. Het kan iedereen overkomen, en zeker in het buitenland met een gehuurde wagen. Wat nu?

Meer weten over omni assistance ?
Lees onze brochure en ga langs bij uw makelaar !

Download onze brochure

+155.000
MENSEN

hebben een beroep gedaan op de bijstand van AXA

+800
MENSEN

zijn door AXA gerepatrieerd in 2017

Beperkingen en uitsluitingen

Elke dekking heeft zijn beperkingen en uitsluitingen. U vindt alle details in de algemene voorwaarden

 

Nuttige links

Algemene voorwaarden MiFiD regelgeving voor verzekeringen Uw rechten en Bescherming

Dit product comfort auto is een verzekering die de waarborgen aansprakelijkheid, bescherming van het voertuig (omnium, omnium 24+, mini-omnium, …), bescherming van personen (waarvan de veiligheid van de bestuurder), rechtsbijstand en hulpverlening omvat. Comfort auto werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij, en is onderworpen aan het Belgisch recht. Het verzekeringscontract wordt gesloten voor een looptijd van een jaar met mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging.

Aarzel niet om een beroep te doen op uw verzekeringstussenpersoon voor meer informatie of een offerte. Hij staat voor u klaar en is het best geplaatst om een voorstel te doen dat bij uw situatie past. Wij nodigen u uit de algemene voorwaarden te raadplegen alvorens het product af te sluiten. Daarin vindt u de aangeboden dekkingen en de eventuele beperkingen en uitsluitingen van de waarborgen. Dit document is gratis te verkrijgen bij uw verzekeringstussenpersoon..

In het geval van een eventuele klacht, kunt u een beroep doen op de dienst Customer Protection (Troonplein 1 te 1000 Brussel, e-mail: customer.protection@axa.be). Indien de u aangeboden oplossing niet voldoet, kunt u zich wenden tot de dienst Ombudsman Verzekeringen, de Meeûs plein 35 te 1000 Brussel (www.ombudsman.as).