NL

Burgerlijke Aansprakelijk­heid (BA)

Uw verplichte Autoverzekering

Uw verzekering bestelwagen dekt u voor

Schade aan anderen

  • Lichamelijke schade aan derden en uw passagiers
    De verplichte BA-verzekering dekt de lichamelijke schade die u veroorzaakt aan anderen, inclusief uw passagiers, tijdens een ongeval. Maar ook de lichamelijke schade aan zwakke weggebruikers (voetgangers, fietsers, …), zelfs als u niet in fout bent.
  • Materiële schade aan derden
    Van schade aan andermans voertuig tot de gevel die u per abuis beschadigt. Uw BA- verzekering omvat ook materiële schade die u aan anderen toebrengt.

Eerste hulp bij een ongeval

24/7 bijstand met, als optie, een vervangingsvoertuig (auto of bestelwagen)

U hebt een ongeval in België of binnen een straal van 30 km buiten onze landsgrenzen?

Onze InfoLine geeft u 24/7 de nodige antwoorden:
Wat moet u doen? Hebt u informatie nodig over urgentiediensten, hoe u een ongevalsaangifte moet invullen, wat te doen als er gekwetsten zijn, …?

U kan bovendien, 24 uur op 24 en 7 dagen op 7, rekenen op AXA Assistance voor:

  • de dringendste noodmaatregelen (politie, iemand van je familie, … verwittigen)
  • de herstelling van uw bestelwagen ter plaatse of het wegtakelen naar de garage van uw keuze
  • het vervoer van u en uw passagiers naar jullie woonplaats of bestemming
  • psychologische hulp bij carjacking of bij een verkeersongeval met gewonden
  • ...

Uw bestelwagen rijdt niet meer?

  • Contacteer AXA Assistance bij een ongeval, brand, (poging tot) diefstal, botsing met dieren of schade door natuurkrachten.
    ! U bent niet gedekt als u een panne hebt of foute brandstof tankt. Dan kan u rekenen op de betalende uitbreiding Omni-Assistance.
  • Vervangingsvoertuig nodig?
    Om uw mobiliteit te garanderen, stellen wij u de optie ‘vervangingsvoertuig’ voor. Als uw bestelwagen niet meteen kan worden hersteld, hebt u recht op een vervangingsvoertuig* voor max. 3 dagen. Gaat u voor de herstelling langs bij een van onze partnergarages, dan kan u deze periode verlengen tot het einde van de herstellingen (max. 30 dagen) bij:
    • een ongeval in recht of
    • een gedekt schadegeval in (Mini-)Omnium.
    Bij glasbreuk kan u max. 3 dagen op een vervangingsvoertuig rekenen.

    *Als vervangingsvoertuig kan u kiezen voor:
    • een auto van categorie B (stadswagen) of
    • een bestelwagen van 10m³ en voorzien van een gps

    Meer info over ONZE partnergarages 

De BOB-waarborg 

Beschermt uw BOB en uw bestelwagen (enkel in privéomstandigheden)

Te diep in het glas gekeken en een BOB brengt u naar huis na een avondje uit (in privéomstandigheden). Wat als deze een ongeval in fout veroorzaakt?
Wij vergoeden:

  • de materiële schade aan het verzekerde voertuig (tot maximum 25 000 euro)
    Uw vrijstelling (= deel wat u nog moet betalen) bedraagt 500 euro en voor uw herstelling van je bestelwagen moet u langsgaan bij een van onze partnergarages.
  • de lichamelijke letsels van de BOB (tot 100 000 euro)

Joker for you beschermt uw premie (enkel bij aangeduide bestuurder)

Wij belonen onze goede bestuurders

U veroorzaakt een ongeval in fout? Met de Joker for you wordt uw BA-premie, na een ongeval, niet verhoogd!

Toelatingsvoorwaarden Joker for you:

  • u hebt al meer dan 11 jaar je rijbewijs
  • u had de laatste 5 jaar geen ongeval waarbij u in fout was

Uw makelaar geeft u graag meer uitleg over deze optie.

EURO+

Extra financiële hulp bij een ongeval in het buitenland

Op vakantie in het buitenland en slachtoffer van een ongeval waarbij u (gedeeltelijk) in recht bent? Gelukkig is er EURO+:

  • schiet het grootste deel voor van de te betalen som door de buitenlandse verzekeraar
  • compenseert het verschil in de evaluatie van uw lichamelijke schade (die in de meeste landen van de Europese Unie vaak lager wordt ingeschat)

met een tussenkomst beperkt tot 500 000 euro per verzekerde.

Breid uw bescherming verder uit met deze betalende optionele dekkingen

Schade veroorzaakt door natuurkrachten 

Ideaal voor uw bestelwagen van enkele jaren oud die toch iets meer dan enkel een BA verdient.

Nature Protect beschermt uw bestelwagen tegen de gevolgen van hagel, storm, overstroming, vallende stenen, grondverschuivingen,  enzovoort. Zelfs bij totaalverlies (op basis van een door de expert bepaalde waarde die uw bestelwagen net voor het schadegeval had).

Als u de herstelling van uw bestelwagen toevertrouwt aan een van onze partnergarages:

  • betaalt u geen vrijstelling
  • geniet u van een levenslange garantie op de uitgevoerde herstellingen

Goed om te weten:

  • gaat u voor de herstelling langs bij een andere garage (dus geen partnergarage), dan wordt een vrijstelling van 250 euro toegepast
  • bij totaalverlies betaalt u geen vrijstelling

Veiligheid van de bestuurder (20% korting) 

Bescherming van lichamelijke schade, inkomstenverlies, … van de bestuurder bij een ongeval

20% korting op de optie Veiligheid van de bestuurder! (1)

Deze optionele dekking beschermt u wanneer je als bestuurder gewond raakt bij een ongeval, zelfs als u in fout bent. Of u nu zelf rijdt, iemand anders uw bestelwagen bestuurt of u met een andere (bestel)wagen rijdt in privéomstandigheden. 

Hebt u na uw ongeval medische zorgen nodig? Nood aan huishoudhulp? Moet uw voertuig of woning aangepast worden? Dan kan u rekenen op schadevergoedingen, die kunnen oplopen tot 1 500 000 euro, in functie van uw situatie:

  • medische behandelingskosten
  • tijdelijke, persoonlijke, economische of huishoudelijke ongeschiktheid als die langer duurt dan 15 dagen
  • blijvende ongeschiktheid als deze persoonlijk, economisch of huishoudelijk is en meer dan 10 % bedraagt (de eerste 10 % wordt niet vergoed)
  • overlijden (begrafeniskosten, morele schade en inkomstenverlies van de echtgenoot/echtgenote, samenwonende partner, …)

Goed om te weten
Betwisting van de aansprakelijkheid? Dan krijgt u een voorlopige schadevergoeding. Zijn de omstandigheden van het ongeval niet duidelijk of betwist de tegenpartij zijn aansprakelijkheid?

(1) Aanbod onder voorwaarden, geldig van 14/12/2020 tot en met 30/06/2021, voor elke nieuwe zaak of wijziging van voertuig in een reeds bestaand contract bij het afsluiten van de dekking Veiligheid van de bestuurder. Het voertuig kan voor privé- of professioneel gebruik zijn en de in het contract aangewezen hoofdbestuurder moet minstens 25 jaar oud zijn. De korting is geldig tot de volgende belangrijke wijziging van het contract (wijziging van voertuig, verzekeringnemer of hoofdbestuurder) en eindigt automatisch bij schrapping van de dekking Veiligheid van de bestuurder.

Omni-Assistance (optie Car Travel XL, aangeboden gedurende 1 jaar)

Bijstand in België en in het buitenland: Wegen-, Personen- én Woninghulp

Car Travel XL, aangeboden gedurende 1 jaar! (2)

Wist u dat een basis Autoverzekering doorgaans enkel bijstand biedt in geval van een ongeval? Om ook hulp te genieten bij een eventuele panne, kan u kiezen voor Omni-Assistance met een ruimere bijstand. Zeker als je een autoreis naar het buitenland plant. Zo geniet u van Wegenhulp maar ook van Personen- en Woninghulp. 

(2) Aanbod onder voorwaarden, geldig van 14/12/2020 tot en met 30/06/2021, voor elke nieuwe zaak of wijziging van voertuig in een reeds bestaand contract bij het afsluiten de dekking Omni-Assistance (of Wegenhulp). Het voertuig kan voor privé- of professioneel gebruik zijn en de in het contract aangewezen hoofdbestuurder moet minstens 25 jaar oud zijn. Dit voordeel is 12 maanden geldig: het gaat in op de aanvangsdatum van de dekking Omni-Assistance (of Wegenhulp) en eindigt automatisch na afloop van die 12 maanden of bij een belangrijke wijziging van het gedekte risico (wijziging van voertuig, verzekeringnemer of hoofdbestuurder) of bij schrapping van de dekking Omni-Assistance (of Wegenhulp).

Rechtsbijstand 

Handig bij een juridisch geschil

Beeld u in dat u betrokken bent bij een verkeersongeval en u en de tegenpartij totaal verschillende meningen hebben. Zo’n conflict kan al snel uit de hand lopen en, in het slechtste geval, zelfs eindigen in een rechtbank.

Een Rechtsbijstandsverzekering kan u hierbij helpen met:

  • nuttige informatie en antwoorden op uw juridische vragen
  • verdediging van uw belangen bij een juridisch geschil over uw bestelwagen
  • dekking van de kosten van uw gerechtelijke verdediging: administratieve briefwisseling, honoraria van uw advocaat (naar keuze), gerechtskosten, enzovoort

Kies, op basis van uw noden en uw budget, uit een basisformule Fix of de all-in-formule Full.

Lees de Algemene Voorwaarden om te ontdekken hoe uitgebreid deze verzekering is en om de beperkingen en uitsluitingen na te lezen.

Je makelaar staat altijd aan je zijde 

Je makelaar staat altijd aan je zijde

  • Met vrijblijvend en persoonlijk advies
  • Het geven van een offerte
  • Hulp bij schade
  • Ook bij jou in de buurt
Contacteer me

Een verwittigd klant is er twee waard

Lees dus zeker wat u moet weten voor u bij ons een Autoverzekering voor bestelwagens afsluit.

Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De belangrijkste voorbeelden voor dit verzekeringsproduct:

  • voor de waarborg Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA):
    • de lichamelijke letsels van de aansprakelijke bestuurder.
      Die worden gedekt door de Veiligheid van de bestuurder (optie).
    • de eigen schade aan het verzekerde voertuig.
      Dit valt onder de Omniumverzekering (optie).
  • voor de waarborg materiële schade: de schade door een gebrek aan onderhoud van het voertuig, …
  • voor de waarborg Rechtsbijstand: de boetes als gevolg van een overtreding, …
  • in de meeste waarborgen: schade voortvloeiend uit een opzettelijke daad gepleegd door verzekerde, een zware fout van de verzekerde (zoals dronkenschap of weddenschap), …

Alle details kan u terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiche.
Lees deze zeker na vóór de ondertekening van uw contract.

Comfort Auto werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij. Dit product is onderworpen aan het Belgisch recht en heeft een duurtijd van 1 jaar met een mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging.

Hierbij ook de segmentatiecriteria

Niet helemaal tevreden?

Samen op zoek naar een oplossing

NEEM CONTACT OP

Heb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.

Vul het klachtformulier in

Of stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.


Gaat u niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan u terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel of op www.ombudsman.as

Brocom