NL

Noodsituaties?

AXA Assistance 24/24 voor eerste hulp & bijstand na een schadegeval

Heeft u een ongeval gehad?

Glasbreuk? Geen aangifte nodig!
Neem onmiddellijk contact op met CarGlass of Autoglass Clinic, zij zorgen voor alles.

Heeft u of één van uw werknemers een ongeval gehad?

Eén tool voor alle stappen

Blijf mobiel en maak gebruik van onze tool die u begeleidt van A tot Z. Voor uw aangifte maar ook voor de herstelling van uw voertuig én de opvolging van uw dossier.

De tool is beschikbaar voor alle voertuigen, zowel privé als professioneel, verzekerd bij AXA.

Voor een ongeval met uw motor of vrachtwagen kunnen we u geen antwoord online geven. Uw dossier wordt dan prioritair behandeld door onze beheerders.

  1. De aangifte doen

    Upload het aangifteformulier en vul de ontbrekende gegevens in. Het dossier wordt onmiddellijk geopend en in de meeste gevallen krijgt u online antwoord of de schade vergoed wordt.

  2. Laat de schade herstellen

    Kies een garage, een eventueel vervangingsvoertuig of de service pick-up & delivery.

  3. Het dossier opvolgen

    U ontvangt een e-mail met een link naar het online dossier.

Uw makelaar staat u bij en is altijd, ook bij de online aangifte, op de hoogte van uw schadedossier.
Heeft u twijfels of vragen? U kan steeds bij haar/hem terecht voor hulp bij uw aangifte.

1. Online aangifte

Upload uw aanrijdingsformulier

Maak een foto of scan van uw papieren aangifte.

Eenvoudig te uploaden in de tool: foto’s van de schade of uw eventuele pv.

Slimme herkenning van uw gegevens

De meeste gegevens worden automatisch herkend en u wordt stap voor stap doorheen de schermen gegidst.

U hoeft dus niet ongerust te zijn om iets fout te doen of te vergeten.

Onmiddellijke feedback (in realtime)

U komt te weten

  • hoeveel de eventuele vrijstelling bedraagt
  • in de mate van het mogelijke, of uw ongeval wel/niet gedekt is

Kan dit niet, bijvoorbeeld omdat uw dossier te complex is of als het gaat om een aangifte in het kader van een Omnium Dienstopdracht? Dan wordt dit door onze beheerders met voorrang behandeld, zoals dat het geval is voor een ongeval met uw moto of vrachtwagen.

Uw makelaar is altijd op de hoogte

Uw makelaar krijgt altijd een kopie van uw online aangifte.

U bent begonnen in de tool maar u hebt twijfels? Dan kan u de online aangifte naar uw makelaar doorsturen zodat hij deze kan afwerken en valideren.
U werkt niet graag met zo’n tool? Dan neemt u gewoon contact op met uw makelaar die u graag zal helpen. Aan u de keuze.

2. Laat de schade herstellen

Maak gebruik van onze bijkomende diensten voor de herstelling van uw auto of bestelwagen en ontvang een vervangingsvoertuig:

Kies een (geconventioneerde) garage

Kies een geconventioneerde garage voor de herstelling van uw voertuig. Zo geniet u extra voordelen zoals een korting op de vrijstelling, het derdebetalersysteem of, zelfs als u in fout bent, een vervangingsvoertuig.

Ontdek alle voordelen van onze geconventioneerde garages

Kies voor een vervangingsvoertuig of de pick-up & delivery

Kies voor een vervangingsvoertuig via de garage of maak gebruik van pick-up & delivery waarbij AXA uw wagen laat ophalen en een vervangingsvoertuig levert waar en wanneer het u het best past.

3. Uw dossier opvolgen

Na uw aangifte krijgt u van ons, via e-mail, een link waarmee u toegang krijgt tot uw dossier zodat u online de stand van zaken kan opvolgen.

Een panne?

Een panne? En heeft u de dekking wegenhulp (of Omni Assistance)?

Voor alle auto’s, bestelwagens, moto’s, zowel privé als professioneel, uitgezonderd vrachtwagens* en speciale voertuigen.

* Voor vrachtwagens > 3,5 t (in het kader van de verzekering voor vrachtwagens: GTI), kan u voor dringende bijstand telefoneren naar: +32 2 552 5330.

Vraag een takelwagen!

Maak dan gebruik van deze online tool om een takelwagen te bestellen zodat het voertuig zo snel mogelijk weer de baan op kan.

  1. Automatisch nummerplaatherkenning

    Geen rompslomp. Vul het nummerplaat in, bevestig wat er aan de hand is en, dankzij geolokalisatie, weet de takeldienst exact waar het voertuig in panne staat.

  2. Er komt een takelwagen

    U bepaalt waar en wanneer. Onmiddellijk of op een later tijdstip.

  3. Volg alles online

    U hoeft niet telkens op uw klok te kijken. Wij bezorgen u een link zodat u online kan volgen wanneer de pechbijstand bij het voertuig aankomt.

Of u kan ook bellen naar AXA Assistance (+32 2 550 05 30) en, via een menu, kiezen voor telefonische of digitale bijstand. Kiest u voor deze laatste, dan ontvangt u een sms met een link naar onze online tool. Maar dan nog kan u, op elk moment, kiezen voor telefonische bijstand.

Nuttige links

Brocom