Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In
Glasbreuk?

Geen aangifte nodig !

Neem onmiddellijk contact op met CarGlass of Autoglass Clinic, zij zorgen voor alles.

Eén tool voor alle stappen
Blijf mobiel en maak gebruik van onze tool die je begeleidt van A tot Z.
Voor je aangifte maar ook voor de herstelling van je voertuig én de opvolging van je dossier.
Voor een schadegeval met je auto of bestelwagen.
Ook voor schade aan je motor of vrachtwagen kan je gebruik maken van de tool. Het enige verschil is dat je hiervoor geen online antwoord krijgt en je dossier wordt afgehandeld door onze beheerders.
  1. Online aangifte
    Upload je schadeformulier en vul de ontbrekende gegevens in. Je ontvangt dan, in de mate van het mogelijke, onmiddellijk een antwoord.
  2. Laat de schade herstellen
    Kies een garage, een eventueel vervangingsvoertuig of de service pick-up & delivery.
  3. Je schadedossier opvolgen
    Via een mail met een link naar je online dossier.
    Via je MyAXA klantenzone.
Je makelaar staat je bij en is altijd, ook bij online aangifte, op de hoogte van je schadedossier. Heb je twijfels of vragen? Je kan steeds bij haar/hem terecht voor hulp bij je aangifte.

1. Online aangifte

Upload je aanrijdingsformulier

Slimme herkenning van je gegevens

Onmiddellijke feedback (in realtime)

Je makelaar is altijd op de hoogte

2. Laat de schade herstellen

Maak gebruik van onze bijkomende diensten voor de herstelling van je auto of bestelwagen en ontvang een vervangingsvoertuig.

Kies een (geconventioneerde) garage

Kies voor een vervangingsvoertuig of de pick-up & delivery

3. Je schadedossier opvolgen

Na je aangifte krijg je van ons, via mail, een link waarmee je online de stand van zaken kan opvolgen. Dit kan ook via je MyAXA klantenzone

Heb je een panne en heb je de dekking Omni Assistance?
Pech met je wagen, motor of mobilhome? Je hebt onmiddellijk bijstand nodig?
Vraag een takelwagen!
Heb je een dekking omni assistance? Maak dan gebruik van onze online tool om een takelwagen te bestellen zodat je snel weer de baan op kan.
  1. Herkenning
    Geen rompslomp. Vul je nummerplaat in, bevestig wat er aan de hand is en, dankzij geolokalisatie,  weet de takeldienst exact waar je in panne staat.
  2. Er komt een takelwagen
    Jij bepaalt waar en wanneer. Onmiddellijk of op een later tijdstip, wat jou best past.
  3. Volg de pechdienst online
    Je hoeft niet telkens op je klok te kijken. Wij bezorgen je een link zodat je online kan volgen wanneer de pechverhelper bij jou aankomt.
Of je kan ook bellen naar AXA Assistance (+32 2 550 05 55) en, via een menu, kiezen voor telefonische of digitale bijstand. Kies je voor deze laatste, dan ontvang je een sms met een link naar onze online tool. Maar dan nog kan je, op elk moment, kiezen voor telefonische bijstand.
Een schadegeval thuis? Wat nu?
Wanneer jouw woning is beschadigd, staan jouw verzekeringsmakelaar en AXA aan jouw zijde om alles zo snel mogelijk weer in orde te krijgen!
Hier zijn een paar tips die nuttig kunnen zijn in de verschillende stadia van het beheer van een schadegeval.
Je schade aangeven Je schade opvolgen
  1. Beperk de schade
  2. Meld de schade zo snel mogelijk
  3. Beoordeling van de schade
  4. Bevestiging van tussenkomst door de maatschappij

1. Beperk de schade

2. Meld de schade zo snel mogelijk

3. In afwachting van de expert …

4. Beoordeling van de schade

5. Bevestiging van tussenkomst door de maatschappij

6. Betaling van de schade

Schade aan derden? Eigen verwondingen?
Je kan steeds terecht bij je makelaar.
Bezorg hem dan zeker deze gegevens:
  • datum en plaats van het voorval
  • beschrijving van de omstandigheden en de oorzaak
  • beschrijving van de omvang van de schade of verwondingen
  • je bankrekeningnummer
  • of je BTW-plichtig bent, en aan welk aftrekpercentage
  • later: raming van de schade of kosten