Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In

Hulpverlening motor Bijstand bij motorpech thuis en op reis

Je motor is gestolen, heeft pech of was betrokken bij een ongeval? Laat zo’n voorval je dag niet vergallen. AXA Assistance, onze verstrekker van hulpverleningsdiensten, beschikt over het meest uitgebreide bijstandsnetwerk ter wereld. 7 dagen per week en 24 uur per dag staat AXA Assistance telefonisch voor je klaar om een oplossing voor je probleem te vinden. Kies voor de dekking Omni Assistance van AXA en geniet deze bijstand voor jou en je gezin, zo ook thuis en op reis.​​​​​​

Voordelen

Eén telefoonnummer dat je 7 dagen per week en 24 uur per dag kan bellen

​Je hebt problemen, kreeg een lekke band of weet niet meer waar je contactsleutels gebleven zijn? AXA Assistance staat tot je dienst, zowel in België als in het buitenland, op het nummer +32 (0)2 550 05 55.

Je krijgt een vervangwagen ter beschikking

In geval van autopech, ongeval of diefstal, zowel in België als in het buitenland, stelt AXA Assistance een vervangwagen ter beschikking.

AXA Assistance staat aan je zijde, zowel in België als in het buitenland

Jij en je gezin kunnen, overal ter wereld, rekenen op de allerbeste bijstand. Wij komen tussen in het buitenland als je ziek wordt op reis (medische kosten en kosten van ziekenhuisopname, repatriëring,…) of bijvoorbeeld als je kind een been breekt tijdens het skiën.

Een overstroomd huis of zoek geraakte sleutels: geen paniek! Maak gebruik van je dekking ‘Woninghulp’

​Je woning is onbewoonbaar na een overstroming, een brand,…? Je huissleutels werden net gestolen? Je zoon is zijn busabonnement kwijt?
AXA Assistance neemt onmiddellijk de nodige, dringende maatregelen.

Bijstand voertuig

​Geen handiger vervoermiddel dan je motor, vooral als je een actief leven leidt. Maar pech of zelfs een lichte aanrijding zijn dan meteen een regelrechte ramp. Maar niet bij AXA. AXA Assistance staat tot je dienst bij ongeval, brand, poging tot diefstal, diefstal of pech. Het maakt niet uit of je in België of in het buitenland bent.

Bij verplaatsingen in België (en tot 30 km buiten de landsgrenzen)

  • Motorpech of ongeval?
    Geen paniek. AXA Assistance zorgt voor je. Kan je motor niet meer rijden, dan sturen we op onze kosten een pechverhelper. Hij brengt je motor naar de garage van je keuze. Je krijgt tijdens de herstelling een vervangwagen tot je beschikking, en dit gedurende maximaal 7 dagen na het schadegeval. Indien het een nieuwe inschrijving betreft, bedraagt de mobiliteitsuitbreiding 15 dagen. Wanneer je de vervangwagen weer inlevert, brengt een taxi je naar je thuisadres of naar de garage. Wij organiseren en betalen het vervoer van de passagiers naar hun bestemming (voor een bedrag van € 125) of naar hun woonplaats.
  • Motor gestolen?
    Helaas overkomt het niet alleen anderen. Om je de tijd te geven om een oplossing te zoeken, stelt AXA Assistance gedurende maximaal 30 dagen na het schadegeval een vervangwagen ter beschikking. Wordt je motor teruggevonden maar rijdt hij niet meer, dan brengen we hem op onze kosten naar de garage die je  zelf kiest.
  • En andere kleine probleempjes?
    Geen benzine meer, verkeerde brandstofkeuze, lekke band, contactsleutels zoek, vergeten of gestolen,… Geen ramp natuurlijk, maar toch laat je dit soort zaken beter aan een professional over. Die vindt er veel sneller wat op dan jou. Eén telefoontje naar AXA Assistance en er wordt meteen gratis een pechverhelper ter plaatse gestuurd. Opgelost!

Als je in het buitenland bent

  • Pech met de motor of een ongeval?
    Als je motor niet meer rijdt, sturen wij op onze kosten een pechverhelper die hem naar de dichtstbijzijnde garage brengt. Zijn er ter plaatse geen wisselstukken beschikbaar, dan worden die eveneens op onze kosten opgestuurd. Je hebt bovendien recht op een vervangingsvoertuig gedurende 7 dagen. 
  • Motor gestolen?
    We zorgen voor je vervoer, ongeacht of je beslist om terug te keren of je reis verder te zetten. Indien je gestolen motor wordt teruggevonden en nog rijdt, leveren wij hem weer bij jou af of bezorgen we je een trein- of vliegtuigticket om hem te gaan ophalen. 
  • Geen benzine meer, foute brandstofkeuze, lekke band? Verloren, vergeten of gestolen contactsleutels?
    Geen probleem. Wij sturenjeu op onze kosten een pechverhelper. En dan ben je weer vertrokken!

Je kan in de volgende landen een beroep doen op de voertuigbijstand

De landen van de Europese Unie, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Cyprus, IJsland, Liechtenstein, Macedonië (Fyrom), Monaco, Montenegro, Noorwegen, San Marino, Servië (uitgezonderd Kosovo), Vaticaanstad, Zwitserland, Marokko, Tunesië en Turkije.

Personenhulp

 Je wordt ziek of bent het slachtoffer van een ongeval in het buitenland?

AXA Assistance neemt meteen dringende maatregelen

  •  Repatriëring naar België of opname in een ziekenhuis ter plaatse. We onderzoeken wat voor jou de beste oplossing is.
  • Terugbetaling van de medische kosten en vervoerskosten tot € 50 000 per persoon en per schadegeval.
  • Ziekenhuisverblijf van meer dan 5 dagen of van meer dan 2 dagen voor je minderjarige kinderen? We zorgen ervoor dat je gezinsleden je kunnen komen opzoeken.

Tegenslag op vakantie? Maak je geen zorgen: AXA Assistance staat klaar om...

  •  je te helpen bij verlies of diefstal van je cheques, kredietkaarten, bankkaarten, reisdocumenten of bagage, of in geval van gerechtelijke vervolging
  • de bijkomende verblijfskosten terug te betalen tot maximaal € 800 indien de weersomstandigheden, een staking of een geval van overmacht je dwingen om je verblijf in het buitenland te verlengen
  • specifieke bijstand te verlenen voor kinderen jonger dan 18
  • minderjarige kleinkinderen te verzekeren die hun grootouders op reis begeleiden

Ook in België verwent AXA Assistance je

Jij of een van je naasten moet dringend in het ziekenhuis worden opgenomen? Een ambulance haalt je op en brengt je naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. In geval van een ziekenhuisverblijf van minstens 3 dagen kan je een beroep doen op specifieke bijstand (bijvoorbeeld huishoudhulp of oppas voor je kinderen jonger dan 18 jaar).

Woninghulp

Je woning is je thuis. En wat als die ten prooi valt aan brand of overstroming?
In die gevallen komt AXA Assistance je te hulp. Wij organiseren alles en nemen, op onze kosten, de nodige dringende maatregelen.

Je huis is onbewoonbaar na een zwaar schadegeval? 

  • We kiezen voor jou een hotel (tot € 38 per dag gedurende 3 dagen).
  • We zorgen voor de bewaring van je beschadigde goederen (maximaal 72 uur).
  • We organiseren aangepaste opvang voor je kinderen jonger dan 18 jaar (tot € 65 per dag gedurende 3 dagen) en huisdieren (tot € 65).
  • Je ontvangt een voorschot voor je eerste uitgaven, een noodkoffer en een huurbestelwagen (in de 3 genoemde gevallen tot € 250).

Minder ernstig maar toch bijzonder vervelend: het verlies of de diefstal van je huissleutels. AXA Assistance stuurt je een slotenmaker en betaalt hem (tot € 65 per verzekeringsjaar en per schadegeval).

Noodzakelijk om te weten alvorens te onderschrijven

Elke waarborg heeft zijn dekkingsbeperkingen, tegemoetkomingsdrempels, vrijstellingen en uitsluitingen.

Alle details kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en de betreffende IPID-productfiche.

De belangrijkste uitsluitingen voor dit verzekeringsproduct zijn:

  • In burgerlijke aansprakelijkheid: het lichamelijk letsel van de aansprakelijke bestuurder en de schade aan het verzekerde voertuig
  • In rechtsbijstand: de boetes als gevolg van een overtreding
  • In de meeste waarborgen: schade voortvloeiend uit een opzettelijke daad gepleegd door verzekerde

De overeenkomst wordt voor een duur van een jaar afgesloten en wordt stilzwijgend verlengd. Comfort auto werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij, en is onderworpen aan het Belgisch recht.

Een ongeval? Hulp nodig? AXA helpt je stap voor stap

  1. Bel AXA Assistance +32 (2) 550 05 55.
  2. Neem foto’s
  3. Doe de aangifte online of via jouw makelaar
  4. Volg jouw dossier op in MyAXA

Jouw makelaar helpt je graag verder

  • Vrijblijvend advies
  • Persoonlijk gesprek
  • Een offerte overhandigen

Altijd bij jou in de buurt

Makelaar vinden

Ontevreden?

Met eventuele klachten kan je terecht bij de dienst Customer Protection (Troonplein 1, 1000 Brussel of via ons contactformulier). Je ontvangt onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer waaronder jouw klacht is geregistreerd. Een beheerder wordt aan jou toegewezen en zorgt in alle neutraliteit voor je dossier.

Indien je niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing kan je je richten tot de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel (www.ombudsman.as).