De burgerlijke aansprakelijkheid van uw onderneming dekken.
De verzekering burgerlijke aansprakelijkheid uitbating vergoedt de derden die schade hebben geleden in uw onderneming, maar ook daarbuiten. Voor zover u of een van uw aangestelden aansprakelijk is natuurlijk. Een ideale aanvulling is de verzekering BA na levering. Deze vergoedt schade veroorzaakt aan derden door uw producten na levering ervan of door uw werk na uitvoering ervan.
Dekking
Opties
De verzekering BA uitbating
De verzekering BA uitbating dekt uw burgerlijke aansprakelijkheid voor de schade veroorzaakt:
Gedekte schade:
De verschillende types schade
U herstelt industriële verwarmingsketels. U sluit een verwarmingsketel bij een van uw klanten niet correct aan en hij ontploft. Er zijn verscheidene gewonden (=letselschade) en de gebouwen hebben zware schade opgelopen (=zaakschade). Daardoor worden de activiteiten van de onderneming waarin u het werk hebt uitgevoerd enkele dagen onderbroken (=onstoffelijke gevolgschade). U wordt aansprakelijk gesteld en u moet instaan voor de gevolgen.
De verzekering BA na levering
De BA na levering dekt uw burgerlijke aansprakelijkheid in geval van schade veroorzaakt aan derden door:
In BA uitbating:
In BA na levering:
Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De belangrijkste voorbeelden voor dit verzekeringsproduct:
Alle details kunt u terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiche.
Lees deze zeker na vóór de ondertekening van uw contract. Deze documenten zijn beschikbaar bij uw tussenpersoon die tot uw beschikking staat voor iedere bijkomende inlichting.
De producten Talensia BA Uitbating en BA Na Levering zijn schadeverzekeringen onderworpen aan het Belgisch recht. Deze verzekeringen worden onderschreven voor een minimale duurtijd van 1 jaar, met de mogelijkheid tot stilzwijgende vernieuwing.
Nuttige link: MiFiD regelgeving voor verzekeringen
Breng ons, bij voorkeur, op de hoogte via het online klachtformulier van Customer Protection.
U krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van uw klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit,