Doctors Online by AXA breidt uit!

Doctors Online by AXA breidt uit!

Een jaar na de lancering van videoconsultatie op de Belgische markt, breidt AXA haar Health-aanbod uit. Tijdens een proefproject van drie maanden zullen klanten van Doctors Online 24/7 beroep kunnen doen op psychologische bijstand. Ook vanuit het buitenland.

Recent heeft AXA een pan-Europese studie laten uitvoeren naar de impact van de coronacrisis op het mentaal welzijn. Daaruit is gebleken dat het aantal personen dat kampt met mentale welzijnsproblemen verdrievoudigd is sinds de uitbraak van het coronavirus.

Jef Van In, CEO AXA Belgium: “De huidige Covid-19-crisis heeft de nood aan psychische zorg gevoelig doen toenemen. Het is volstrekt normaal dat in crisisperiodes als deze, mensen zich gestrest, angstig of depressief kunnen voelen. We zijn ervan overtuigd dat we met deze psychologische bijstand een reële meerwaarde kunnen bieden: AXA is bijzonder begaan met het welzijn van haar klanten en geeft hen access tot professionele zorg. Een nieuwe primeur op de verzekeringsmarkt!”

Dubbel doel

Het aanbod van deze eerstelijnspsychologische hulp vanop afstand heeft een dubbel doel:

• Tot en met 31 december krijgt men via een gratis sessie de kans om te praten met een klinisch psycholoog zodat ze samen de oorzaak van een psychische zorg identificeren en aanpakken.
  • Mensen wegwijs maken in de psychologische begeleiding zonder dat men zich fysiek dient te verplaatsen.
  • Hoe gaat het in zijn werk?

De klant neemt eerst telefonisch contact op met het callcenter om een afspraak te maken met een psycholoog via videoconsultatie. Na het inloggen op het platform via een unieke toegangscode die per sms wordt verstuurd, neemt de klant plaats in de virtuele wachtkamer, waar een psycholoog hem/haar ontmoet op het tijdstip van de afspraak.

Een consultatie binnen 30 minuten

Deze uitbreiding is een logische aanvulling op het huidige gezondheidszorgaanbod van de verzekeraar. Het biedt de klanten de mogelijkheid om op elk moment van de dag psychologische bijstand te krijgen, ook vanuit het buitenland en dit binnen de 30 minuten.

Christophe Marius, CEO AXA Partners Belgium & Northern Europe: “In deze tijd van gezondheidscrisis moeten we ons eerst en vooral richten op de behoeften van onze samenleving en onze innovaties daarvoor inzetten. Videoraadplegingen bieden snel toegang tot psychologische ondersteuning voor degenen die het nodig hebben.”

AXA biedt u de mogelijkheid aan om deel te nemen aan een demo. Ook een interview met een psycholoog behoort tot de mogelijkheden. Interesse in het schrijven van een persartikel of het maken van een reportage? Neem in dat geval contact op met de persdienst van AXA.