AXA Belgium en Monument Assurance Belgium ondertekenen overeenkomst over verkoop van closed-book-portefeuille Leven van AXA Belgium

Verzekeraar AXA Belgium heeft vandaag de overeenkomst getekend voor de verkoop van een closed-book-portefeuille leven van 2.6 miljard euro technische reserves aan Monument Assurance Belgium.

De Monument RE Groep gaat op deze manier verder met het consolideren van closed-book-portefeuilles leven in België. Deze transactie is onder voorbehoud van goedkeuring van de toezichthouders.

Over Axa Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2020 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 378 miljoen EUR.

Over Monument RE

Monument RE is een herverzekeraar van levensverzekeringen en een verzekeringsholding in Bermuda, Ierland, België, Luxemburg, Nederland en Guernsey, met filialen in Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland. Monument RE opereert als herverzekeraar en verwerver van vermogensintensieve Europese portefeuilles. Door deze strategie streeft Monument RE ernaar om op activa gebaseerde risico’s te nemen binnen zijn risicobehoefte en deze bedrijven of portefeuilles efficiënt te beheren. Monument RE staat onder groepstoezicht van de Bermuda Monetary Authority. Monument Assurance Belgium is onderdeel van de Monument RE Group en opereert onder toezicht van de Nationale Bank van België werkt als een closed-book-consolidator van Leven-portefeuilles in België.