Jef Van In wordt nieuwe CEO van AXA Next & Group Chief Innovation Officer

Jef Van In wordt nieuwe CEO van AXA Next & Group Chief Innovation Officer

Op 25/03 kondigde AXA Belgium de benoeming aan van Etienne Bouas-Laurent als haar nieuwe Chief Executive Officer, met ingang van 1 juli 2021. Vandaag bevestigt de marktleider in verzekeringen dat Jef Van In, huidige CEO van AXA Belgium, de nieuwe Group Chief Innovation Officer wordt, en CEO van AXA Next. Deze transversale entiteit stuurt wereldwijd innovatie aan binnen de AXA Groep. Naast het ontwerpen en uitrollen van nieuwe diensten en innovatieve business modellen binnen alle grote entiteiten van de Groep, valt ook AXA Partners, de wereldwijde bijstands-activiteit van de AXA Groep, binnen de verantwoordelijkheid van Jef Van In.

Nadat AXA Belgium haar ‘back to growth’ strategie succesvol introduceerde, werd de Belgische Digital Customer Journey aanpak overgenomen als wereldwijde best practice binnen de AXA Groep. AXA Belgium is binnen AXA Groep ook toonaangevend in initiatieven rond Diversiteit en de ‘New Way Of Working’. Door de kracht van het makelaars-distributie model te combineren met vooruitstrevende digitale innovatie toonde AXA Belgium zich, samen met haar klanten en werknemers, ook zeer veerkrachtig tijdens de Covid19 crisis.

Jef Van In:
“Het is een ongelooflijke boeiende reis geweest de voorbije 5 jaar en ik ben alle medewerkers en teams dankbaar om AXA Belgium te transformeren tot waar we vandaag staan: een gender diverse, digitale verzekeraar ten dienste van klant en makelaar. Dank aan alle medewerkers voor de fantastische samenwerking en de goeie spirit. Ik kijk ernaar uit om een nieuwe uitdaging op te nemen als CEO van AXA Next en om voor AXA Groep de innovatie en assistance te blijven waarmaken, dag na dag!”

Antimo Perreta, CEO AXA Europe en Lid van het AXA Group Management Committee:
“Ik ben erg blij dat Jef deze nieuwe belangrijke uitdaging aangaat. Ik ben ervan overtuigd dat zijn gedrevenheid, zijn ervaring, zijn track record in de transformatie van onze activiteiten in België en zijn sterke overtuigingen rond klantgerichtheid en innovatie essentieel zullen zijn om ons transformatietraject te versnellen. Ik wens hem en zijn nieuwe teams het allerbeste.

Ons innovatie-ecosysteem zal een cruciale enabler zijn om ons te helpen de prioriteiten van ons nieuwe strategische plan "Driving progress 2023" te realiseren, met name op het gebied van gezondheid en bescherming. Ons innovatie-ecosysteem dichter bij onze kernmarkten brengen is een andere belangrijke stap in onze ambitie om business-driven en impactvolle innovatie in al onze activiteiten te versnellen en op te schalen, in het bijzonder op het gebied van diensten en klantervaring.”

Over Jef Van In

Jef Van In studeerde af als Handelsingenieur aan de KULeuven en behaalde een Executive MBA aan de Flanders Business School. In 1993 startte hij zijn carrière in commercieel en institutioneel bankieren bij ING Bank België. In 2000 stapte hij over naar retail-bankieren, en bekleedde verschillende leidinggevende functies in distributie en productmanagement. In 2007 verhuisde hij naar Oekraïne om een retail-greenfieldbank voor ING te starten. In 2011 trad hij toe tot de AXA Groep om CEO te worden van AXA Bank Europe. Vanaf 2013 werd hij ook CEO van de regio AXA CEE (verzekeringen). In juli 2016 werd hij benoemd tot CEO van AXA Belgium en voorzitter van de Raad van Bestuur van AXA Bank.