AXA gebruikt cookies om een vlotter bezoek aan de website mogelijk te maken. Akkoord Meer informatie
Cookies. Blijkbaar accepteert uw browser geen cookies. Opgelet, het blokkeren van bepaalde cookies verhindert het correct functioneren van de website. Meer informatie
  Welkom bij AXA
Sign In

bescherming van de klant

Op 1 mei 2015 trad de nieuwe Belgische Twin Peaks II wetgeving inzake de tussenpersonen en de verkoop van verzekeringsproducten in voege. In de praktijk komt het erop neer dat een aantal principes van de Europese MiFID richtlijn die reeds voor de banken bestonden, voortaan ook voor de verzekeringssector van toepassing zijn.

De nieuwe wetgeving streeft twee doelstellingen na:

  • een betere informatie en bescherming van de klant,
  • een uitbreiding de bevoegdheden van de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, de FSMA.

Een fundamentele gedragsregel dient als rode draad: in alle omstandigheden handelen op een eerlijke, billijke en professionele manier, om de belangen van onze klanten zo goed mogelijk te dienen.

In dit kader kunt u hier de beleidsregels raadplegen die door AXA Belgium betreffende het beheer van belangenconflicten worden gehanteerd.