Benoeming van Octavie Dexant tot Chief Executive Officer van AXA Luxemburg en AXA Wealth Europe

AXA kondigt de benoeming aan van Mirjam Bamberger, momenteel CEO van AXA in Luxemburg, tot Chief Strategic Development Officer voor AXA UK, Ierland, Duitsland, Spanje en Mexico. Zij wordt lid van het Management Committee van de Europese en Latijns-Amerikaanse markten en zal rapporteren aan Antimo Perretta, CEO van AXA Europe & Latin Amerika en lid van het Management Committee van de AXA Groep.

Octavie Dexant heeft na een Frans-Duitse academische achtergrond, verschillende functies bekleed binnen Finance, Strategy, Partnerships / Key accounts. Zij trad in 2010 in dienst bij AXA Groep en is sinds 2018 Deputy Managing Director van het AXA / ING-partnership. Zij zal op 15 januari 2022 Mirjam Bamberger opvolgen als Chief Executive Officer en Bestuurder van AXA Luxemburg en AXA Wealth Europe.

"De functie van Chief Strategic Development Officer is een geweldige kans, ik ben trots dat ik kan bijdragen tot de ontwikkeling van de strategie van AXA in verschillende landen in Europa en Latijns-Amerika.

Tegelijkertijd ben ik nu al nostalgisch over deze prachtige ervaring in Luxemburg. Vanaf de eerste dag was ik volledig betrokken bij de vele ontwikkelings- en transformatieprojecten. Elke dag heb ik met veel plezier nauw samengewerkt met mijn team en met alle medewerkers van AXA, de agenten en het personeel van de kantoren.

Ik ben verheugd over de transformatie die momenteel bij AXA Luxemburg aan de gang is. Wij mogen trots zijn op ons succes, op onze zichtbaarheid zowel in Luxemburg als binnen de AXA Groep. Het strategische plan Ambitie 2023 ligt op schema, onze visie is duidelijk en onze financiële kracht blijft een belangrijke troef. AXA in Luxemburg vertrouwt op het bewonderenswaardige werk van de AXA-collega’s, van de agenten en het personeel van de filialen. Ik wil hen hartelijk danken voor al hun realisaties en successen, en wens hen alle succes toe dat zij in de toekomst verdienen", aldus Mirjam Bamberger."

"Ik ben blij dat Mirjam deze stap in haar carrière bij AXA heeft gezet. Zij heeft een belangrijke rol gespeeld bij de versterking van AXA in Luxemburg. Voor al deze prestaties heeft Mirjam zich weten te omringen door een sterk team, met betrokken managers en operationele afdelingen die ten dienste staan van cliënten en tussenpersonen.

Een team dat zijn veerkracht en toewijding heeft bewezen, zowel in de transformatie om de klantervaring en -tevredenheid te verbeteren, als tijdens recente crisissen, zoals Covid-19 of de overstromingen van juli 2021", zegt Etienne Bouas-Laurent, CEO van AXA België en voorzitter van de Raad van Bestuur van AXA Luxemburg."