Etienne Bouas-Laurent wordt nieuwe CEO van AXA Belgium.*

Etienne Bouas-Laurent wordt nieuwe CEO van AXA Belgium.*

Zelfstandigen en kleine ondernemingen zijn de actoren die wellicht het meest getroffen zijn door de coronacrisis. Na de starters, wil verzekeraar AXA ook alle getroffen zelfstandigen en KMO’s helpen door diensten aan te bieden, aangepast aan hun actuele behoeften.

Jef Van In, CEO AXA Belgium

“Ik wil alle medewerkers en makelaars hartelijk bedanken voor het fantastische werk de afgelopen vijf jaar: samen namen we baanbrekende initiatieven qua klantgerichtheid en digitalisering door elke customer journey helemaal opnieuw outside-in te redesignen, we hebben diverse en inclusieve teams gecreëerd, en ook AXA Belgium weer op het winstgevende groeipad gezet! Ik heet Etienne welkom en wens hem veel succes. Ik ga een nieuwe spannende uitdaging aan binnen AXA, daarover later meer. Ondertussen zorg ik met Etienne voor een vlotte overdracht.”

Etienne Bouas-Laurent, new CEO AXA Belgium

“Ik ben erg blij en kijk ernaar uit om deel uit te maken van het AXA Belgium team dat de afgelopen jaren geweldig werk heeft geleverd door het bedrijf diepgaand te transformeren naar een grotere focus op klant en makelaar. Ik kijk er erg naar uit om deze transformatie samen met het team voort te zetten en verder te blijven innoveren in deze markt.”

Antimo Perretta, CEO European Markets en Voorzitter van de Raad van Bestuur van AXA Belgium

“Ik wil Jef van harte bedanken voor het geweldige werk dat hij de afgelopen jaren heeft verricht om AXA Belgium om te vormen tot een ultramoderne verzekeringsspeler, door zowel digitalisering als klantgerichte innovatie en makelaargerichtheid centraal te stellen in het DNA van het bedrijf. Ik kijk er naar uit om met Jef samen te werken in zijn nieuwe functie binnen de AXA Group. Verder ben ik erg blij met de aanstelling van Etienne Bouas-Laurent, met zijn sterke leiderschap en internationale ervaring, en met een bewezen staat van dienst in het succesvol aansturen van groeistrategieën. Dit zal een belangrijke rol spelen bij de voortzetting van de transformatie van deze sleutelmarkt voor AXA. Ik wens beiden veel succes en plezier in hun nieuwe respectievelijke rollen.”

* Informatie onder voorbehoud van goedkeuring door de Nationale Bank van België (NBB), de Belgische Financiële Toezichthouder.

Over Etienne Bouas-Laurent

Etienne Bouas-Laurent is afgestudeerd aan de ESCP Europe business school. Hij startte zijn carrière in 1990 bij Guy Barbier & Associés (Arthur Andersen) in Parijs, voordat hij in 1992 bij Franz Haniel & Cie in Duisburg kwam. Vanaf 1997 bekleedde hij verschillende financiële en operationele functies binnen AXA, waaronder Group Corporate Finance Manager ( 1997-1999), Head of Controlling van AXA France (2000-2005), Head of Group Investor Relations (2006-2010), Managing Director van AXA Wealth Management France (2010-2012), Chief Financial Officer van AXA Duitsland (2012-2016) en Chief Executive Officer van AXA Hong Kong (2016-2019). In 2019 trad hij toe tot het Group Management Committee toen hij werd benoemd tot Group Chief Financial Officer.

Over Jef Van In

Jef Van In studeerde af als Handelsingenieur aan de KULeuven en behaalde een Executive MBA aan de Flanders Business School. In 1993 startte hij zijn carrière in commercieel en institutioneel bankieren bij ING Bank België. In 2000 stapte hij over naar retail-bankieren, en bekleedde verschillende leidinggevende functies in distributie en productmanagement. In 2007 verhuisde hij naar Oekraïne om een retail-greenfieldbank voor ING te starten. In 2011 trad hij toe tot de AXA Groep om CEO te worden van AXA Bank Europe. Vanaf 2013 werd hij ook CEO van de regio AXA CEE (verzekeringen). In juli 2016 werd hij benoemd tot CEO van AXA Belgium en voorzitter van de Raad van Bestuur van AXA Bank.