Ga naar de hoofdinhoud

Press

Olympisch atlete Nafi Thiam en verzekeraar AXA Belgium tonen in nieuwe campagne dat steun goud waard is

Top

Olympisch atlete Nafi Thiam en verzekeraar AXA Belgium tonen in nieuwe campagne dat steun goud waard is

Met nog maar een paar maanden te gaan voor de start van de Olympische Spelen, lanceren AXA Belgium en hun ambassadrice Nafi Thiam vandaag een nieuwe campagne. Die vestigt de aandacht op alle mensen die – soms wat onzichtbaar - achter een kampioen staan. “Steun is goud waard, en dat geldt voor ieder van ons”, luidt het motto van de campagne.

De Belgische Olympisch kampioen zevenkamp, die in Parijs op een derde gouden medaille mikt, zit in de laatste fase van haar voorbereidingen op de Spelen. Ze wordt daarvoor ondersteund door een uitgebreid team van trainers, fysiotherapeuten, maar ook haar familie, haar fans en AXA Belgium, dat Nafi nu al 5 jaar steunt. Een partnership dat onlangs werd verlengd om Nafi ook na haar carrière als atlete te blijven steunen, ongeacht hoe haar carrière verder loopt.

Sinds 2019 is Nafi Thiam het gezicht van de campagnes van de verzekeraar en belichaamt ze het feit dat je jezelf met het volste vertrouwen kunt overtreffen als je je omringt met de juiste mensen. Om het belang van gezamenlijke steun en de mensen die ons elke dag bijstaan te benadrukken, lanceert AXA Belgium een nieuwe campagne getiteld "Steun is goud waard".

"Ik ben erg trots op deze campagne, maar nog trotser op de steun, inspiratie en langetermijnbetrokkenheid die ik teweegbreng door mijn samenwerking met AXA. Het is op zoveel manieren uniek. Terwijl ik me ontwikkel als atleet en als persoon, evolueren de campagnes voortdurend met mij mee. Ik sta volledig achter de boodschap, emoties en beelden van deze nieuwe campagne, omdat het het vertrouwen belichaamt dat ik deze zomer opbouw. Ik hoop dat deze boodschap weerklank vindt bij iedereen die momenteel naar zijn doelen toewerkt," aldus Nafi Thiam.

Voor haar nieuwe campagne "Steun is goud waard" heeft AXA Belgium een beroep gedaan op de Belgische danser en choreograaf Alexander Vantournhout.

"We kozen voor de metafoor van dans om deze belangrijke boodschap over te brengen. Door middel van een atletische choreografie laat Alexander Vantournhout zien hoe Nafi Thiam zich mentaal voorbereidt op de verschillende proeven. De film toont hoe ze letterlijk ondersteund wordt door dansers die symbool staan voor alle mensen die haar aanmoedigen en haar het vertrouwen geven om zichzelf te overtreffen en concrete resultaten te behalen, geïllustreerd door beelden van de heldendaden van de atlete. Voor de soundtrack kozen we 'Girl on fire' van Alicia Keys, een nummer dat net zo iconisch is als onze ambassadrice. Met deze nieuwe campagne tonen we op symbolische wijze dat we er als verzekeraar zijn om mensen dag na dag te ondersteunen zodat ze aan de slag kunnen en zich beschermd voelen", legt Koen Lukasczyk, Chief Communication, Brand and Sustainability bij AXA Belgium, uit.

Over AXA Belgium
AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3.200 makelaars en 3.000 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 3 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. Info: https://www.axa.be/nl.

DEEL DIT ARTIKEL