Primeur: AXA Verzekeringen lanceert SymptomZoom

Primeur: AXA Verzekeringen lanceert SymptomZoom

AXA Verzekeringen lanceert SymptomZoom, een gloednieuwe dienst waarmee je op basis van symptomen een eerste idee krijgt van het mogelijke ziektebeeld. Deze innovatie kadert binnen de strategie van de verzekeraar om haar aanbod in gezondheidszorgen verder te ontwikkelen. Het is ook meteen een primeur op de Belgische verzekeringsmarkt.

Serge Martin, Head of Life & Health bij AXA:
“Gezondheidszorg is één van de absolute prioriteiten van AXA in België. Denk bijvoorbeeld aan de succesvolle lancering van medische videoconsultaties twee jaar geleden. Vandaag spelen we opnieuw een pioniersrol door SymptomZoom aan te bieden. Deze nieuwe online dienst kadert in AXA’s strategie om het gebruik van digitale gezondheidsdiensten aan te moedigen. Wie een collectieve hospitalisatieverzekering heeft bij AXA, en via het MyAXA Healtcare platform kan gebruikmaken van Doctors Online 1, zal ook gebruik kunnen maken van SymptomZoom. Dankzij deze innovatie wordt de gezondheidszorg steeds toegankelijker gemaakt. Trots dat AXA haar steentje kan bijdragen.”

Hoe gaat het in zijn werk?

1. Log in via MyAXA Healthcare, het gezondheidsplatform van AXA, en start de evaluatie via SymptomZoom. Enkel wat strikt noodzakelijk is, wordt gevraagd om de symptomen te evalueren.
  2. Na een korte vragenlijst ontvangt de verzekerde een eerste idee van het mogelijke ziektebeeld in de vorm van een rapport dat hij of zij kan downloaden en doorsturen naar de behandelende arts.
  3. Het staat de patiënt tot slot vrij om een online consultatie aan te vragen bij een dokter of psycholoog via Doctors Online by AXA.

AXA beoogt een snelle en gebruiksvriendelijke service die wetenschappelijke precisie combineert met een veilige en gebruiksvriendelijke ICT-omgeving. Er worden géén medische gegevens bewaard door AXA of gedeeld met de werkgever.

Christophe Marius, CEO AXA Partners Belgium & Northern Europe:
“De pandemie toonde het potentieel van digitaal ondersteunde medische dienstverlening aan. Wij geloven als AXA Partners sterk in digitaal toegankelijke en kwaliteitsvolle medische dienstverlening om zowel bevolking als de zorgsector te ondersteunen. Daarom ben ik trots dat we samen met AXA Belgium een volgende stap zetten om maatschappelijke gezondheidsnoden te beantwoorden. Via deze digitale service bieden we een belangrijke schakel in onze Health ondersteuning waarbij we digitale checks via videogespreken kunnen verbinden met huisartsen en psychologen op het ogenblik wanneer mensen er nood aan hebben.”

Interesse in het schrijven van een persartikel of het maken van een reportage? AXA biedt u alvast de mogelijkheid aan om deel te nemen aan een demo. Neem contact op met de persdienst van AXA.

1 SymptomZoom by AXA