Verzekering hospitalisatie
- Onbeperkte tegemoetkoming in de hospitalisatiekosten
- Bijstand, repatriëring en vervoer gedekt
- Tal van digitale gezondheidsdiensten
Bescherm de gezondheid van uw medewerkers
Zorg voor het welzijn van uw medewerkers door hen een optimale bescherming te bieden bij hospitalisatie en zware ziekten, dankzij onze verzekering Hospi & Assist +.
In een notendop
- hospitalisatie en zware ziekten
- ambulante zorgen
- bijstand
De hospitalisatieverzekering biedt uw medewerkers de volgende dekkingen
De voordelen van onze verzekering
Voor u
Extralegaal voordeel
Het is bewezen dat de hospitalisatieverzekering door medewerkers erg op prijs wordt gesteld als extralegaal voordeel. Het is inderdaad een essentiële troef om personeel aan te werven en te behouden.
Fiscaal voordeel
Door een hospitalisatieverzekering voor uw medewerkers te onderschrijven, zijn de premies die u betaalt vrijgesteld van socialezekerheidsbijdragen en worden zij beschouwd als een belastingvrij sociaal voordeel. Deze premies blijven echter niet-aftrekbare beroepskosten.
Voor uw medewerkers
Grote flexibiliteit, geen rompslomp
Geen medische formaliteiten, vrije keuze van kamer, arts en ziekenhuis ...
Het beste voor het hele gezin
Wij stellen alles in het werk om het beste te bieden aan het gezin van onze aangeslotenen: bevalling in een geboortehuis of thuis, onmiddellijke verzekering van pasgeborenen, opsporing van het risico op wiegendood en verblijf van een van de ouders in hetzelfde ziekenhuis als het kind jonger dan 16 jaar dat in het ziekenhuis wordt opgenomen.
Informatie binnen handbereik
De Medi-Assistancekaart bevat alle informatie die de verzekerde nodig heeft om contact op te nemen met het servicecenter van de maatschappij, dat 24 uur/dag en 7 dagen/week bereikbaar is.
AXA betaalt de factuur rechtstreeks aan het ziekenhuis
AXA werkt samen met tal van ziekenhuizen. Als de verzekerde zich in een van die ziekenhuizen laat opnemen, profiteert hij van het derdebetalerssysteem.
Apotheekkosten gemakkelijk terugbetaald
Via AssurPharma worden alle aanvragen voor de terugbetaling van apotheekkosten rechtstreeks van de apotheek naar de verzekeraar verstuurd. De verzekerde moet gewoon de AssurPharma barcode downloaden op MyAXA Healthcare en ze laten inscannen door de apotheker. Hij hoeft dus zelf niets meer naar AXA te sturen!
Onze digitale tools
Voor u, als werkgever
Dankzij Dail Healthcare, ons intuïtief, snel en gebruiksvriendelijk digitaal platform kan u onder meer:
- uw contract in alle eenvoud beheren
- uw documenten, dekkingen, enz. raadplegen
- aangeslotenen toevoegen of verwijderen
Voor uw medewerkers
Willen uw medewerkers een hospitalisatie plannen of AXA een terugbetaling van hun medische kosten vragen?
Dankzij MyAXA Healthcare kunnen zij onder meer:
- de details van hun dekkingen raadplegen
- hun hospitalisatie plannen
- hun medische kosten versturen en een terugbetaling aanvragen
- de terugbetaling van hun kosten opvolgen
Welke stappen moeten uw medewerkers volgen om hun hospitalisatie te plannen?
MEER WETENGetrouwheidsprogramma
MyAXA Fidelity Health biedt uw medewerkers de mogelijkheid om bij onze partners van voordelen te genieten op tal van producten en diensten in verband met gezondheid en fysiek en mentaal welzijn. Dit programma is toegankelijk vanaf het MyAXA Healthcare-platform.
MyAXA HealthcareLevenslange individuele voortzetting
Bij verlies van het voordeel van de dekking van de collectieve polis (vertrek uit de maatschappij, pensioen …) heeft de verzekerde de mogelijkheid om in te tekenen op een individuele overeenkomst met dekkingen die gelijkaardig zijn aan die van Hospi & Assist +. Dit nieuwe contract is een levenslang contract.
Uw makelaar staat altijd aan uw zijde
- Met vrijblijvend en persoonlijk advies
- Opmaken van een offerte
- Hulp met kennis van zaken
- Ook bij u in de buurt
EBI Flash
Ontdek het laatste nieuws over employee benefits
Naam | Datum | Download |
---|---|---|
Naam
Nieuwe wettelijke plafonds 2023
|
Datum
01/03/2023
|
Download
|
Naam
Dail EB : een digitaal platform voor het beheer van uw groepsverzekering
|
Datum
01/07/2020
|
Download
|
Naam
Coronavirus Q&A (update 22/04/2021)
|
Datum
22/04/2021
|
Download
|
Een verwittigd klant is er twee waard
Lees dus zeker wat u moet weten voor u bij ons een verzekering Hospi & Assist + afsluit.
Elke verzekering heeft haar beperkingen qua dekkingen, vergoedingsplafonds, eigen risico's en/of uitsluitingen.
De belangrijkste beperkingen zijn:
- dekking ambulante zorgen pre- en posthospitalisatie beperkt tot een bepaald aantal maanden voor en na de hospitalisatie
- 31 vastgelegde zware ziekten
- indien hospitalisatie in het buitenland: beperking van de tegemoetkoming tot een plafond dat is vastgesteld in de Bijzondere Voorwaarden
- de tegemoetkoming in de kosten van medisch begeleide voortplantingen is beperkt tot het plafond dat in de Algemene Voorwaarden is bepaald
- eventueel bestaan van een eigen risico, ten laste van de verzekerde
De belangrijkste uitsluitingen zijn:
- poging tot zelfmoord
- psychische aandoening zonder objectieve symptomen
- drugsverslaving
- esthetische behandeling
- vruchtbaarheidsbehandeling (behalve medisch begeleide voortplanting)
- medische en paramedische behandelingen en geneesmiddelen die niet worden erkend door het RIZIV
Alle details kan u terugvinden in de Algemene Voorwaarden en in de productfiche.
Lees deze zeker na vóór de ondertekening van uw contract. Deze documenten zijn ook beschikbaar bij uw tussenpersoon die tot uw beschikking staat voor iedere bijkomende inlichting.
De verzekering Hospi & Assist + is een verzekering hospitalisatie en zware ziekten ontwikkeld door AXA Belgium, een Belgische verzekeringsmaatschappij. Ze is onderworpen aan het Belgisch recht en behoort tot de takken 2 en 18. Deze verzekering wordt afgesloten voor een duurtijd van 1 jaar met de mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging.
Niet helemaal tevreden?
Samen op zoek naar een oplossing
NEEM CONTACT OPHebt u een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. U krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van uw klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor uw dossier zorgt.
Vul het klachtenformulier inOf stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.
Gaat u niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan u terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel.