Ga naar de hoofdinhoud

Reisverzekering 

  • Zorg, repatriëring en snelle vergoeding
  • Dekking ingeval van pandemie (Covid-19, …)
  • Contract en verzekeringsattest onmiddellijk via e-mail
ekomi logo

Reisverzekering: inschrijving

Sterren
ONTDEK ALLE BEOORDELINGEN

Om de authenticiteit van de klantenbeoordelingen te garanderen, worden ze verzameld door eKomi, een onafhankelijk en gespecialiseerd bedrijf, en in alle transparantie gepubliceerd.

Vertrek vol vertrouwen met de AXA Reisverzekering!

tijdelijke verzekering tijdelijke verzekering

HORIZON Tijdelijk

Voor een verblijf
tot 45 dagen

Je reisverzekering dekt je voor

  • De medische en hospitalisatiekosten in het buitenland: € 250 000
  • Repatriëring, terugbetaling van hotelovernachtingen in geval van gedwongen verlenging.
  • Terugbetaling van sportforfaits in geval van een ongeval.
Jaarlijkse verzekering Jaarlijkse verzekering

HORIZON Jaarlijks

Voor al je reizen gedurende een jaar
(max. 90 dagen/reis en 180 dagen/jaar in totaal )

Je reisverzekering dekt je voor

  • De medische en hospitalisatiekosten in het buitenland: € 750 000
  • Repatriëring, terugbetaling van hotelovernachtingen in geval van gedwongen verlenging en van de niet-genoten dagen indien onderbreking van de reis.
  • Terugbetaling van sportforfaits in geval van een ongeval.
Jaarlijkse verzekering Jaarlijkse verzekering

PREMIUM Jaarlijks

Voor al je verblijven gedurende een jaar
(max. 180 dagen per reis)

Je reisverzekering dekt je voor

  • De medische en hospitalisatiekosten in het buitenland: € 1 250 000
  • Repatriëring, terugbetaling van hotelovernachtingen in geval van gedwongen verlenging en van de niet-genoten dagen indien onderbreking van de reis.
  • Terugbetaling van sportforfaits in geval van een ongeval en de tenlasteneming van het eigen risico in geval van diefstal of materiële schade aan het huurvoertuig.

Een Reisverzekering op maat van studenten ?

Voor personen jonger dan 30 jaar die naar het buitenland gaan voor een periode van maximaal 12 maanden in het kader van hun studie, taalopleiding, vrijwilligerswerk of een sabbatjaar,…

  • Onmiddellijke bijstand in geval van diefstal, verlies van bagage, reisdocumenten en/of geld
  • Vanaf 305 euro/jaar (incl. BTW), een geruststellende dekking voor u en uw kind, ondanks de afstand
  • Vandaag afgesloten = de volgende dag verzekerd
  • Ingeval van ziekte of ongeval : dekking voor de medische kosten en hospitalisatie in het buitenland
Meer info

Gratis onlineconsultatie bij een arts 24/7

Wij staan altijd voor je klaar op  00 32 2 550 49 66

Wij staan altijd voor je klaar op
00 32 2 550 49 66

Ben je ziek of gewond? Het is niet altijd gemakkelijk om zich bij een arts in het buitenland verstaanbaar te maken.

Dankzij onze dienst « Doctors Online by AXA » kan je een Belgische arts bellen voor een gratis consultatie op afstand.

Hoe je Reisverzekering online afsluiten?

  1. Bereken de prijs

    Maak op basis van enkele gegevens een simulatie van je premie.

  2. Stel je verzekering samen

    Kies de dekkingen die je nodig hebt.

  3. Bevestigen en betaal online

    Jouw polis, reisverzekeringsattest en documenten volgen per e-mail en je bent gedekt vanaf de datum die op jouw polis staat vermeld.

Je makelaar staat altijd aan je zijde

  • Met vrijblijvend en persoonlijk advies
  • Opmaken van een offerte
  • Hulp met kennis van zaken
  • Ook bij jou in de buurt
Contacteer me
Je makelaar staat altijd aan je zijde 

Wat onze klanten denken

Om de authenticiteit van de klantenbeoordelingen te garanderen, worden ze verzameld door eKomi, een onafhankelijk en gespecialiseerd bedrijf, en in alle transparantie gepubliceerd. Ontdek alle klantenbeoordelingen, gecertifieerd door eKomi.

Label Kwaliteit eKomi

Uitstekend

4,6 / 5

Klantenbeoordeling

122

Beoordelingen

Aankoopervaring

  • Positief

    91%

  • Neutraal

    6%

  • Negatief

    3%

BEKIJK ALLE BEOORDELINGEN
06/02/2024 om 14:21

Pas de vérification de mon paiement via itsme... pas très rassurant

Zie meer
06/02/2024 om 10:59

Test

Zie meer
03/02/2024 om 12:43

Service rapide

Zie meer
31/01/2024 om 10:26

les informations sont claires

Zie meer
21/01/2024 om 11:41

Le site marche bien

Zie meer
Bekijk alle beoordelingen

Maak zelf ook de juiste keuze 

Heeft de tevredenheid van onze klanten je interesse gewerkt? Stel zelf je verzekering samen op maat van je behoeften en ontdek de prijs, zonder enige verplichting.

Ken jij het verschil tussen deze 3 verzekeringen ?

Al je vragen over jouw dekkingen in geval van een pandemie

Alles wat u moet weten

Tijdens je reis

Nog vragen?

Het is aangeraden om uw reisverzekering af te sluiten onmiddellijk na het boeken van uw reis.

Het volstaat om u te connecteren met uw klantenzone.

Een dekking Europa volstaat, zelfs als een gedeelte van het land onder Europa valt en het andere gedeelte onder Azië.

Uiteraard kunt u in dergelijke omstandigheden ook een beroep doen op uw reisverzekering.

Ja, met onze formules kunt u de personen verzekeren die deel uitmaken van de reis.

Interessant voor jou

Een verwittigd klant is er twee waard

Lees dus zeker wat je moet weten voor je bij ons een Reisverzekering afsluit.

Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De belangrijkste voorbeelden voor dit verzekeringsproduct:

  • Bijstand Personen: uitgesloten is schade als gevolg van een zware fout van de verzekerde, zijn deelname aan een wedstrijd op het ogenblik van het schadegeval, de schadegevallen in het buitenland en in geval van een pandemie indien de Belgische autoriteiten of de autoriteiten van het land dat de verzekerde bezoekt of de Europese autoriteiten op de vertrekdatum de afreis hebben verboden, ...
  • Annulatie en onderbreking van de reis: deze dekking moet binnen de zeven dagen na de boeking van de reis en minstens dertig dagen voor de vertrekdatum worden afgesloten; Worden niet ten laste genomen de kosten die reeds door de reisorganisator of de verhuurorganisatie zijn terugbetaald aan de verzekerde, de verblijven in België van minder dan twee overnachtingen, de annulatie en onderbreking van de reis in geval van een pandemie indien de Belgische autoriteiten of de autoriteiten van het land dat je bezoekt of de Europese autoriteiten, je bij jouw vertrek streng hebben afgeraden of hebben verboden om er naartoe te gaan (behalve indien de reiziger ziek is of in quarantaine moet voor het vertrek), ... 
  • Bagages: niet gedekt zijn de krassen, schade en scheuren aan de bagage tijdens het transport ervan, ... Onze tegemoetkoming is beperkt tot 50% van het verzekerde bedrag (of max € 750) voor alle speciale voorwerpen (horloges, juwelen, portable pc's, ...) samen en tot 25% van het verzekerde bedrag (of max € 375) voor elk voorwerp apart (ongeacht het type).
  • Bijstand voertuig: de kosten voor herstelling of onderhoud van het voertuig worden niet ten laste genomen ... We komen niet tegemoet bij pech als we al twee keer zijn tussengekomen voor dezelfde pech of drie keer voor hetzelfde voertuig in één jaar, ...
  • Blijvende ongeschiktheid/overlijden: arbeidsongevallen en arbeidswegongevallen zijn niet gedekt; begrafeniskosten worden ten laste genomen tot max. € 5.000; er bestaat een tegemoetkomingsdrempel van 5 of 30% (volgens jouw keuze) voor blijvende ongeschiktheid.
  • In de verschillende dekkingen zijn uitgesloten opzettelijke feiten, zelfmoord en zelfmoordpogingen, ...

Alle details kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiche.

Lees deze zeker na vóór de ondertekening van je contract.

Reisverzekering werd ontwikkeld door AXA Belgium, een Belgische verzekeringsmaatschappij, onderworpen aan het Belgische recht. Het contract wordt afgesloten, hetzij voor een duurtijd van een jaar met mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging, hetzij voor een beperkte duur (verblijf van max. 45 dagen) en loopt dan af na afloop van die duur.

Niet helemaal tevreden?

Samen op zoek naar een oplossing

NEEM CONTACT OP

Heb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.

Vul het klachtenformulier in 

Of stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.


Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel.